• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

قلب محمد کاسبی از کار افتاد / آخرین وضعیت سلامتی محمد کاسبی

  • کد خبر : 40325
  • 02 فوریه 2022 - 0:44
قلب محمد کاسبی از کار افتاد / آخرین وضعیت سلامتی محمد کاسبی

متاسفانه محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، که چند ماه پیش هم به دلیل عوارض ناشی از کرونا و بیماری قلبی مدتی در بیمارستان بستری شده بود حال مساعدی ندارد و در بیمارستان بستری است پس از عمل آنژیو چون ماهیچه‌های قلب فرسوده شده‌اند موفقیت آمیز نبوده و او نیاز به پیوند قلب مصنوعی دارد که برای این پیوند باید چند لحظه قلب را از کار بیاندازند که ریسک بالایی دارد.

قلب محمد کاسبی از کار افتاد

یلدا کاسبی دختر محمد کاسبی درباره وضعیت پدرش خبر داد : خدا را شکر حال پدر نسبت به روزهای گذشته بهتر است ولی برای سلامت کامل باید صبر کنیم. طی این مدت آب ریه های پدر را کشیده‌اند و بعد از این اقدام، قلب کمی کوچکتر شده و این اقدام برایمان یک امیدواری بود چون قلب کمی خودش را جمع کرد.

یلدا کاسبی دختر محمد کاسبی درباره وضعیت پدرش گفت: در حال حاضر به پیوند قلب مصنوعی فکر می‌کنند و قطعا برای این اقدام، باید چند دقیقه‌ای قلب را از کار بیندازند، بنابراین ریسک بالایی است و هرگونه حرکت در حیطه درمان جراحی روی قلب فعلاً به ایست زمانی خورده است. واقعا نمی‌دانیم چقدر زمان ببرد. شاید یک ماه یا ۴۰ روز، فقط باید صبر کنیم و تا زمان ایده آل همچنان پدر تحت نظر پزشکان در سی‌سی‌یو هستند تا قلب به درجه‌ای برسد که دکتر بگوید ریسک کمتر شده و سپس به سراغ پیوند قلب مصنوعی برویم. طی این مدت هم آب ریه های پدر را کشیده‌اند و بعد از این اقدام، قلب کمی کوچکتر شده و این اقدام برایمان یک امیدواری بود چون قلب کمی خودش را جمع کرد.

آخرین وضعیت سلامتی محمد کاسبی

یلدا کاسبی درباره عمل قلب پدرش گفت :  حدود ۱۰۰ روز پیش قلب پدر را آنژیو کردیم، اما متاسفانه به دلیل اینکه ماهیچه‌های قلب فرسوده شده‌اند و طبیعتا بعد از آنژیو، گردش خون و پمپاژ به سختی انجام می‌شود به همین دلیل سطح اکسیژن و فشار خون پایین می‌آید و برای ثابت نگه داشتن و رسیدن به یک شرایط پایدار، پدرم همچنان در بخش سی‌سی‌یو تحت مراقبت است .

 ابتدا قرار بود دریچه آئورت قلب پدر را عوض کنند که شاید اوضاع بهتر شود، اما به علت وضعیت جسمی اش یعنی همین نارسایی شدید قلبی، سن و سال و فاکتور‌های دیگر نمی‌توانند این کار را انجام بدهند.

در حال حاضر به پیوند قلب مصنوعی فکر می‌کنند و قطعا برای این اقدام، باید چند دقیقه‌ای قلب را از کار بیندازند، بنابراین ریسک بالایی است و هرگونه حرکت در حیطه درمان جراحی روی قلب فعلاً به ایست زمانی خورده است. واقعا نمی‌دانیم چقدر زمان ببرد. شاید یک ماه یا ۴۰ روز، فقط باید صبر کنیم و تا زمان ایده آل همچنان پدر تحت نظر پزشکان در سی‌سی‌یو هستند تا قلب به درجه‌ای برسد که دکتر بگوید ریسک کمتر شده و سپس به سراغ پیوند قلب مصنوعی برویم.

طی این مدت هم آب ریه‌های پدر را کشیده اند و بعد از این اقدام، قلب کمی کوچکتر شده و این اقدام برایمان یک امیدواری بود، چون قلب کمی خودش را جمع کرد. به هر حال کادر درمان همه تلاش خودشان را می‌کنند. ما با پزشکان متخصص در بیمارستان شهید رجایی مثل دکتر مجید ملکی که از پزشکان متخصص و درجه یک قلب هستند صحبت کرده ایم و ایشان هم پرونده پدر را بررسی می‌کنند و با دکتر شریف کاشانی مشاوره دارند تا ان شاءالله ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

بیوگرافی محمد کاسبی

محمد کاسبی متولد ۴ خرداد ۱۳۳۰ در تهران، است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته سینما و تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است، بجزی بازیگری دوبلوری کرده و در واحد نمایش رادیو مسئولیت داشته است.

او فعالیت خود را از ۱۳ سالگی در کاخ جنوبی جوانان در میدان راه آهن با گروه نیمه حرفه ای تئاتر آغاز کرد و در سن ۲۰ سالگی بعد از اخذ دیپلم در اداره تئاتر تهران مشغول کار شد.

در زمان دانشجویی به عرصه دوبلوری وارد شد و در این مدت در تئاتر های زیادی ایفای نقش کرد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بعنوان مسئول واحد نمایش رادیو شد و همزمان گوینده رادیو هم بود.

در سال ۱۳۵۸ با چند نفر از دوستانش حوزه اندیشه و هنر اسلامی را بنیاد نهاد که بعد ها به محل حوزه هنری تعییر نمود، همچنین از بنیانگذاران هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نیز می باشد.

 در سال ۱۳۶۱ وقتی ۳۱ ساله بود رادیو و تمام مسئولیت هایش را رها کرد و بصورت جدی وارد عرصه بازیگری شد، فیلم توبه نسوخ به کارگردانی محسن مخملباف اولین تجربه او در این سال بود.

سپس شروع به نوشتن چندین نمایشنامه هم کرد که در تئاتر اجرا شد، او سپس فیلم قاصد در سال ۶۶ و فیلم شنا در زمستان در سال ۱۳۶۸ را کارگردانی کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.