• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

هیل: ایران به یک ابرقدرت پهپادی تبدیل شده است

  • کد خبر : 4074
  • 20 جولای 2019 - 8:01

نشریه هیل: ایران علاوه بر ساخت پهپادهای پیشرفته نشان داده که به انهدام پهپادهای آمریکایی نیز قادر است.

نشریه آمریکایی هیل نوشت: ایران بی هیاهو مشغول افزایش تدریجی زرادخانه پهپادهای تولید داخل است.
این نشریه در گزارشی به قلم ست فرانتزمن در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گفته می شود دهم ژوئیه پهپادهای ایرانی به گروهی ( تروریستی) در شمال عراق حمله کردند.
این حمله سه هفته پس از سرنگونی یک پهپاد پیشرفته آمریکایی بر فراز دریای عمان انجام شد.
قدرت پهپادی ایران، محدود به آبهای برون ساحلی ایران یا کشورهای همسایه نیست و هم اکنون در حال تبدیل شدن به تهدیدی منطقه ای علیه آمریکا و متحدان آن است.

«هیل» به سخنان «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان اشاره کرده و نوشته این گروه گفته در جنگ آتی با اسرائیل از پهپادهایش استفاده خواهد کرد. نصرالله در سخنرانی هفته گذشته گفته که حزب‌الله صاحب پهپادهایی جدید و پیشرفته است. به نوشته این پایگاه، حزب‌الله برای اولین بار از پهپادهای «مرصاد» خود استفاده کرد.

رسانه آمریکایی استفاده متحدان ایران در منطقه از پهپادهای پیشرفته را تهدیدی برای آمریکا و متحدانش ارزیابی کرده و نوشته است: «به نظر می‌رسد فناوری پهپادی ایران پیشرفته‌تر می‌شود. ایران از دهه ۱۹۸۰ اقدام به ساخت نیرویی از پهپادهای بومی کرده است.»

ایران ابرقدرت پهپادها

ایران ابرقدرت پهپادها

ایران ماه ژانویه پهپادهای جدید زیادی به نمایش گذاشت. بنا بر اعلام رسانه های ایران، از جمله این پهپادها عبارتند از پهپاد رادار گریز شاهد-۱۷۱ مجهز به موشک های هدایت شونده، و پهپاد کمان ۱۲، که ظاهراً می تواند بالغ بر ۱۰ ساعت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

بعضی از پهپادهای ایران، در اصل، با استفاده از مهندسی معکوس از روی پهپادهای آمریکایی ساخته شده اند. پهپادهای صاعقه و شاهد ۱۷ ایران، نسخه ساخته شده از روی پهپاد سنتینل آر کی- ۱۷۰ هستند که ایران سال ۲۰۱۱ توقیف کرد. پهپاد شاهد ۱۲۹ مشابه پهپاد ام کیو-۱ پرداتور آمریکا است.

این نشریه نوشت : ایران نه تنها نشان داده است که می تواند از پهپادها استفاده کند بلکه نشان داده است که قادر به انهدام پهپادهای آمریکایی نیز هست.
ایران می خواهد پهپادهای خود را در داخل و خارج به رخ بکشد تا نشان دهد که می تواند تحریم ها را دور بزند و به توسعه این توانمندی نظامی ادامه دهد. به همین دلیل است که ایران از ماه ژانویه تا ژوئیه رزمایش هایی با پهپادها انجام داده و گفته است که حتی تحرکات یک ناو هوایپمابر آمریکایی را زیر نظر گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، که آمریکا برچسب سازمان تروریستی به آن زده است، در راس تلاش های اخیر پهپادهای ایران قرار دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4074

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.