• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

اوکراین پس از بمباران بیمارستان کودکان روسیه را به نسل کشی متهم کرد

  • کد خبر : 40873
  • 10 مارس 2022 - 10:43
اوکراین پس از بمباران بیمارستان کودکان روسیه را به نسل کشی متهم کرد

زلنسکی با بمباران بیمارستان کودکان اوکراین توسط روسیه آنهار ار به نسل کشی متهم کرد.

جنگ روسیه در اوکراین با وجود هزاران کشته، بیش از دو میلیون نفر پناهنده، و هزاران نفر مجروح در شهرهای محاصره شده در روز پنجشنبه وارد سومین هفته شد.

نیروهای اوکراینی که ماه گذشته در خواب هم نمی دیدند که با خشم شلیک کنند، در کیف و سایر خطوط مقدم جبهه مقاومت می کنند، در حالی که سربازان، تانک ها و توپخانه روسیه از شمال، جنوب و شرق پیشروی می کنند.

اوکراین ، روسیه را به نسل کشی متهم کرد

زلنسکی پس از آن که مقامات اوکراینی گفتند هواپیماهای روسی بیمارستان کودکان را روز چهارشنبه بمباران کردند و علیرغم توافق آتش بس برای فرار خروج مردم غیر نظامی از شهر محاصره شده ماریوپل، بیماران را زیر آوار مدفون کردند، روسیه را متهم به نسل کشی کرد.

روسیه بیمارستان کودکان ماریوپل اوکراین را بمباران کرد!

این حمله به گفته مقامات باعث زخمی شدن کودکان و زنان در هنگام زایمان شد. با این اقدام هشدارهای ایالات متحده بیشتر شد و این بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از سال ۱۹۴۵ است.کاخ سفید بمباران بیمارستان را به عنوان “استفاده وحشیانه از نیروی نظامی برای کشتار غیرنظامیان بی گناه” محکوم کرد.

فرماندار منطقه دونتسک گفت ۱۷ نفر در این حمله زخمی شدند.

روسیه پیشتر متعهد شده بود که بمباران را متوقف کند تا حداقل برخی از غیرنظامیان به دام افتاده بتوانند از شهر بندری فرار کنند، جایی که صدها هزار نفر بیش از یک هفته است که بدون آب و برق در آن پناه گرفته اند. هر دو طرف، دیگری را مقصر شکست تخلیه غیرنظامیان می دانند.

روسیه از بیمارستان ها و زایشگاه ها می ترسد؟

زلنسکی اواخر روز چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت : این چه کشوری است، روسیه از بیمارستان ها می ترسد، از زایشگاه ها می ترسد و آنها را ویران می کند؟
زلنسکی بار دیگر درخواست خود را برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه «به گونه‌ای که آنها پشت میز مذاکره بنشینند و به این جنگ وحشیانه پایان دهند» تکرار کرد. او گفت که بمباران بیمارستان کودکان “گواهی بر این بود که نسل کشی اوکراینی ها در حال وقوع است”.

برکناری رهبران نئونازی ها

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، که رویترز از وی خواسته بود تا در مورد این موضوع توضیح دهد، گفت: «نیروهای روسیه به اهداف غیرنظامی شلیک نمی‌کنند». روسیه تهاجم خود را یک “عملیات ویژه” برای خلع سلاح اوکراین و برکناری رهبرانی که آن را “نئونازی ها” می نامد می خواند.

استفاده بی رویه از سلاح در مناطق پرجمعیت

نهاد حقوق بشر سازمان ملل گفت که در حال بررسی تعداد تلفات در ماریوپل است. این حادثه “به نگرانی ما در مورد استفاده بی رویه از سلاح در مناطق پرجمعیت می افزاید.”

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه اعلام کرد که از میان بیش از ۲ میلیون کل پناهنده از اوکراین، بیش از یک میلیون کودک از زمان آغاز تهاجم در ۲۴ فوریه از اوکراین گریخته اند. حداقل ۳۷ کودک کشته و ۵۰ نفر زخمی شده اند.

خانه ها در سراسر اوکراین ویران شده است

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد خانه ها در سراسر اوکراین ویران شده است. در این بیانیه آمده است: صدها هزار نفر غذا، آب، جای گرما، برق و مراقبت پزشکی در اوکراین هستند.

دیدار وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین در ترکیه

وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین روز پنجشنبه در اولین مذاکرات پس از حمله مسکو به اوکراین در ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد و آنکارا امیدوار است که آنها بتوانند نقطه عطفی در این درگیری را رقم بزنند.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه در یک بیانیه ویدئویی گفت: «به صراحت می گویم که انتظارات من از مذاکرات کم است.

مسکو خواستار آن است که کی‌یف موضعی بی‌طرف داشته باشد و از پیوستن به ناتو چشم پوشی کند.

زلنسکی در مصاحبه ای در روز چهارشنبه گفت که مطمئن است پوتین در مرحله ای با مذاکرات موافقت خواهد کرد. او گفت: “فکر می کنم او این کار را خواهد کرد. فکر می کنم او می بیند که ما قوی هستیم. ما به زمان نیاز داریم.”

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.