• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

  • کد خبر : 41148
  • 05 آوریل 2022 - 13:58
تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

منابع می گویند تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل فولاد، کالاهای لوکس، سوخت جت و غیره خواهد بود.

با وجود شواهد فزاینده دال بر جنایات جنگی ارتکابی توسط نیروهای روسی در اوکراین، اتحادیه اروپا همچنان بر سر تمدید این تحریم ها بر واردات انرژی اختلاف نظر دارد.اما تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل فولاد، کالاهای لوکس، سوخت جت و غیره خواهد بود.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، اعمال ممنوعیت فوری گاز، نفت یا حتی زغال سنگ روسیه موضوع بحث های بزرگی در اتحادیه اروپا بوده است.
در حالی که برخی از کشورها از ممنوعیت انرژی روسیه حمایت می کنند، سایر کشورهای اتحادیه اروپا استدلال می کنند که آنها بیش از حد به انرژی روسیه وابسته هستند و بیشتر از روسیه به اقتصاد خود آسیب می رسانند.
دو منبع آگاه به روسیه گفتند که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه است که احتمالاً اجاره هواپیما و واردات و صادرات محصولاتی مانند سوخت جت، محصولات فولادی و کالاهای لوکس را محدود می کند. با این حال، اتحادیه همچنان بر سر تمدید این تحریم ها بر واردات انرژی – با وجود شواهد فزاینده از جنایات جنگی توسط نیروهای روسیه در اوکراین – اختلاف نظر دارد.

کشف ۴۱۰ جسد در اطراف کیف

دادستان ارشد اوکراین گفت ۴۱۰ جسد در شهرهای اطراف کیف پیدا شده است. در آخر هفته، سازمان‌های مختلف رسانه‌ای بین‌المللی از کشتار جمعی غیرنظامیان در شهر بوچا، شهری در اوکراین نزدیک به پایتخت این کشور، کیف، که تا همین اواخر تحت اشغال روسیه بود، گزارش دادند.
این گزارش‌ها به مجموعه‌ای از درخواست‌ها از داخل اتحادیه اروپا منجر شد تا این اتحادیه در مجازات مسکو به دلیل تهاجم بی‌دلیلش به اوکراین، بیشتر عمل کند. این اتحادیه اکنون روی بسته پنجم تحریم‌ها علیه روسیه کار می‌کند و دور جدید اقدامات پیش‌بینی می‌شود اواخر این هفته تصویب شود.
دو مقام اتحادیه اروپا که به دلیل ماهیت حساس مذاکرات نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که پیشنهاد بسته تحریمی بعدی شامل اجاره هواپیما، محصولات فولادی، کالاهای لوکس و سوخت جت است. هر دو منبع افزودند که این بسته هنوز در دست اقدام است و ممکن است با ادامه مذاکرات در روزهای آینده و پیش از نشست مهم سفرای اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه تغییر کند.

آلمان از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه حمایت خواهد کرد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید با محدود کردن نفت و زغال سنگ روسیه در پی جنایات گزارش شده در بوخا موافقت کند. به عنوان مثال، لهستان ماه گذشته اعلام کرد که واردات زغال سنگ روسیه را متوقف خواهد کرد.

با این حال، گروه زیادی از کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد که هنوز با تصویب هرگونه تحریم انرژی مخالف هستند.

کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه در لوکزامبورگ گفت: «ما می‌خواهیم در مدت کوتاهی کمتر به واردات انرژی روسیه به اتحادیه اروپا وابسته باشیم و آلمان از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه حمایت خواهد کرد».

وی افزود: ما باید فشار بیشتری بر پوتین وارد کنیم و روسیه را منزوی کنیم – ما باید همه روابط اقتصادی خود را با روسیه قطع کنیم، اما در حال حاضر امکان قطع عرضه گاز وجود ندارد.

لیندنر در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر، همانطور که مکرون پیشنهاد کرد، اتحادیه اروپا باید تحریم‌های نفت و گاز را پیش ببرد، گفت: «هیچ گمانه‌زنی از سوی من وجود ندارد».

همتای اتریشی او نیز مخالف اعمال ممنوعیت گاز روسیه بود.

اتریش طرفدار تحریم های بیشتر در مورد گاز نیست. ما بسیار به گاز روسیه وابسته هستیم و فکر می‌کنم همه تحریم‌هایی که بیشتر از روس‌ها به ما ضربه می‌زنند برای ما خوب نیستند.

کمیسیون اروپا، با مشورت با ۲۷ پایتخت اتحادیه اروپا، پیشنهادهایی را برای تحریم ها آماده می کند و سپس تصویب این اقدامات به عهده آن کشورهاست. هرگونه تحریم جدید مستلزم توافق متفق القول است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.