• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

هیئت مدیره توییتر «قرص سمی» را برای مبارزه با پیشنهاد خرید ایلان ماسک تصویب کرد

  • کد خبر : 41271
  • 16 آوریل 2022 - 0:35
هیئت مدیره توییتر «قرص سمی» را برای مبارزه با پیشنهاد خرید ایلان ماسک تصویب کرد

هیئت مدیره توییتر «قرص سمی» را برای مبارزه با پیشنهاد خرید ایلان ماسک تصویب کرد . توییتر روز جمعه برای دفاع از خود در برابر پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک، اعلام کرد که به سهامداران اجازه می دهد سهام بیشتری خریداری کنند.

هیئت مدیره توییتر «قرص سمی» را برای مبارزه با پیشنهاد خرید ایلان ماسک تصویب کرد

پیشنهاد ماسک از جنبه‌های مختلف، با عدم قطعیت مواجه است، اما در صورت تحقق می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر سرویس رسانه‌های اجتماعی داشته باشد.

با تشدید مبارزه برای کنترل پلت فرم رسانه های اجتماعی، هیئت مدیره توییتر به اتفاق آرا طرحی که به اصطلاح سهامداران آن را به نام “قرص سمی” می شناسند، تصویب کرد.

توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: « این طرح احتمال اینکه که هر نهاد، شخص یا گروهی کنترل توییتر را از طریق انباشت بازار آزاد بدون پرداخت حق بیمه کنترلی مناسب به همه سهامداران به دست آورد را کاهش می‌دهد ».

قصد ایلان ماسک از خرید توییتر ترویج آزادی بیان است

ماسک روز پنجشنبه با یک پیشنهاد غیر منتظره برای خرید این شرکت، موجی از شوک را در دنیای فناوری ایجاد کرد و ترویج آزادی بیان در توییتر را دلیل اصلی آنچه او “بهترین و آخرین پیشنهاد” خود خواند، بیان کرد.

ثروتمندترین فرد جهان در پرونده ای که روز پنجشنبه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد، هر سهم ۵۴٫۲۰ دلار را پیشنهاد داد که ارزش این شرکت رسانه های اجتماعی حدود ۴۳ میلیارد دلار است.

ماسک در کنفرانسی در کانادا گفت که “مطمئن نیست” موفق خواهد شد و “طرح B” را تصدیق کرد، اما از توضیح بیشتر خودداری کرد،  وی خاطرنشان کرد که رد کردن پیشنهادش باعث می شود سهام خود را بفروشد.

کاهش سهام توییتر

ماسک هفته گذشته خرید ۷۳٫۵ میلیون سهم – یا ۹٫۲ درصد – از سهام عادی توییتر را فاش کرد، اطلاعیه ای که باعث شد سهام آن بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

«طرح حقوق» هیئت مدیره زمانی آغاز می‌شود که خریدار ۱۵ درصد یا بیشتر از سهام عادی توییتر را در معامله‌ای که هیئت مدیره آن را تأیید نکرده است، بگیرد.

ماسک گفت که  می تواند مبلغ این خرید را نقدی بپردازد در حالی که هیچ اطلاعاتی در مورد تامین مالی آن ارائه نداد، اگرچه احتمالاً باید پول قرض کند یا بخشی از سهام خود از تسلا یا اسپیس ایکس را تقسیم کند.

برخی از سرمایه گذاران از جمله تاجر و شاهزاده سعودی الولید بن طلال قبلاً با این پیشنهاد مخالفت کرده اند.

سهام توییتر روز پنجشنبه نزدیک به دو درصد کاهش یافت.

به ایلان ماسک عضویت در هیئت مدیره پیشنهاد شد اما او آن را رد کرد. ماسک به عنوان یک چهره تجاری، به برهم زدن بازارها و تغییر سبک زندگی شناخته شده است.

این کارآفرین به تلاش برای رانندگی با وسایل نقلیه الکتریکی با تسلا، اکتشاف فضای خصوصی و پیوند رایانه‌ها با مغز است.

 

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.