• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

سرمایه گذاران توییتر از ایلان ماسک به دلیل عدم افشای سریع میزان سهام خود شکایت کردند

  • کد خبر : 41252
  • 13 آوریل 2022 - 16:03
سرمایه گذاران توییتر از ایلان ماسک به دلیل عدم افشای سریع میزان سهام خود شکایت کردند

گروهی از سهامداران توییتر از ایلان ماسک به دلیل افشا نکردن سهام قابل توجهی در شرکت رسانه های اجتماعی در بازه زمانی مناسب شکایت کردند.

سرمایه گذاران توییتر از ایلان ماسک به دلیل عدم افشای سریع میزان سهام خود شکایت کردند

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در ۴ آوریل فاش کرد که ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را جمع آوری کرده است، که باعث شد سهام آن افزایش یابد زیرا سرمایه گذاران این حرکت را به عنوان یک رای اعتماد می دانستند.
اما ممکن است افشای او خیلی دیر شده باشد.

شکایت از ایلان ماسک

قوانین تجارت فدرال حکم می کند که سرمایه گذاران باید در مدت ۱۰ روز به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اطلاع دهند که بیش از ۵ درصد از سهام یک شرکت را در اختیار دارند.

ماسک، که خرید سهام توییتر را در ژانویه آغاز کرد، ظاهراً باید تا ۲۴ مارس به SEC اطلاع می‌داد.

این شکایت که روز سه‌شنبه توسط شرکت حقوقی Block & Leviton به نمایندگی از چند سهامدار توییتر در نیویورک تنظیم شد، ادعا می‌کند که ماسک توانسته است سهام بیشتری از توییتر را با قیمت کاهش یافته در دوره بین عبور از آستانه ۵ درصد و افشای عمومی سهام خود خریداری کند. .

کارشناسان حقوقی و اوراق بهادار به واشنگتن پست گفته اند که این تاخیر ممکن است به ماسک کمک کرده باشد تا ۱۵۶ میلیون دلار به دست آورد.

پس از اینکه ماسک ۹٫۲ درصد از سهام خود را به ارزش تقریباً ۳ میلیارد دلار جمع آوری کرده است، در ۴ آوریل، سهام توییتر ۲۷ درصد افزایش یافت.

این شکایت دسته جمعی به نمایندگی از سرمایه گذارانی تشکیل شده است که ادعا می کنند در صورت افشای سهام ماسک، سود بالقوه ای را که می توانستند متوجه شوند، از دست داده اند.

آلون کاپن در این باره گفت، “آنچه کاملاً واضح به نظر می رسد این است که ایلان ماسک مهلت ۱۰ روزه مربوط به پرونده را طبق بخش های ۱۳ (d) و ۱۳ (g) قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ برای گزارش مالکیت ۵٪ در یک شرکت دولتی از دست داد.

کاپن افزود: “این به او ۱۰ روز اضافی داد تا سهام اضافی بخرد (او در این مدت مالکیت خود را ۴٫۱٪ اضافی افزایش داد قبل از جهش قیمت هر سهم که زمانی رخ داد که او سرانجام در ۴ آوریل دارایی های خود را اعلام کرد.”

پس از افشای سهام خود در توییتر، ماسک فاش کرد که قصد دارد در هیئت مدیره شرکت نیز حضور داشته باشد. اما بنا به دلایلی که اعلام نشده تصمیم گرفته است در این کرسی ننشیند.

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.