• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11

جزئیات سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرکرد و دستگیری سارقان

  • کد خبر : 41353
  • 21 آوریل 2022 - 10:45
جزئیات سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرکرد

سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرکرد در شهرستان سامان صورت گرفت و یک ماه بعد از وقوع سرقت مسلحانه در شهرستان سامان، سارقان و بخشی از اموال سرقت شده  و ۱۲ قبضه سلاح دستگیر شدند.

جزئیات سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرکرد

۲۹ اسفندماه سال گذشته سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان سامان گزارش شد که پس از حضور ماموران آگاهی و تحقیقات مبسوط سارقان شناسایی و دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

عزیزالله فتاحی صاحب طلافروشی در شهرکرد درباره این ماجرا گفت : بعد از رفتن یکی از مشتریان مغازه مشغول جمع‌کردن طلاها برای گذاشتن در گاوصندوق و تعطیل کردن مغازه شدم ناگهان یکی از سارقان با گرفتن گردنم که تازگی جراحی کرده بودم و هنوز آتل دور آن پیچیده بود نمی توانستم فریاد بزنم  و ممانعت از سرقت جلوگیری کنم.

سارق دیگر که اسلحه داشت وارد مغازه شده و شروع به جمع‌کردن النگوها و گوشواره‌های ضخیم کرد و در کمتر از پنج دقیقه با جمع کردن طلاهای سنگین‌وزن‌تر که ارزش آن‌ها در مجموع ۹ میلیارد ریال بود و پس از ضرب و شتم من مغازه را ترک کردند.

من بلافاصله با پلیس تماس گرفتم ماموران در محل حاضر شدند و اقدام به بررسی دوربین‌ها و سرنخ‌های داخل مغازه کردند.

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری منوچهر امان‌اللهی در مورد این سرقت گفت : کمتر از چند ساعت پس از وقوع سرقت مجرمین شناسایی شدند و دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سارقان اهل یکی از استان‌های همجوار بودند و پس از سرقت شهرستان سامان را ترک کردند اما با توجه به سابقه‌دار بودن آن‌ها پس از یک ماه تحقیقات روز گذشته در مخفیگاهشان به دام ماموران پلیس آگاهی استان افتادند.

بخشی از طلاهای سرقتی توسط سارقان فروخته شده بود، و از مخفیگاه این باند سرقت مقادیری از طلاهای به سرقت شده، تجهیزات ذوب طلا به همراه ۲ قبضه اسلحه جنگی، بیش از ۱۰ قبضه سلاح سرد و لوازم سرقتی دیگری از جمله ابزار ساختمانی، تلفن همراه و … جمعا به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد و ۳ نفر اعضای این باند سرقت دستگیر و روانه زندان شدند.

دستگیری ۶ باند سرقت در سال جاری

جعفر نفر سرپرست پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری هم گفت: سارقان سوابق متعدد سرقت داشته و سردسته این باند در ایام مرخصی از زندان به همراه همدستان این سرقت را انجام داده است.

خوشبختانه با تلاش ماموران پلیس آگاهی و هشیاری بیش از پیش مردم میزان سرقت در یک ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد کاهش داشته است و دستگیری سارقان افزایشی بوده است به طوری که در همین بازه زمانی ۶ باند سرقت متلاشی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.