• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

خروج مرگبار قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل / ۲۱ کشته و ۵۰ مجروح + عکس

  • کد خبر : 41988
  • 08 ژوئن 2022 - 9:40
قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد/ ۱۰ کشته و ۵۰ مجروح + عکس

در ساعت ۵:۳۰ خروج مرگبار قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل اتفاق افتاد. این قطار ۴۳۰ مسافر داشته است که سه واگن آن از ریل خارج شده است. این حادثه باعث فوت ۲۱

نفر شد و تعداد مجروحان به ۵۰ نفر رسید. حال ۱۵ نفر از مصدومان وخیم است. این قطار در حال حرکت بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

هویت برخی اجساد قابل شناسایی نیست

به گفته سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، با توجه به شدت جراحت برخی مصدومان و هویت برخی از اجساد قابل شناسایی نیست.

خروج مرگبار قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرگفت: ایستگاه مزینودر شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده است و دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

بر اساس گزارش اولیه سه واگن از ریل خارج شده است، علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور هم گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

مصدومان توسط نیرو‌های اورژانس به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند.

جزئیات دلیل وقوع سانحه قطار مشهد- یزد

سید حسن موسوی معاون ناوگان مسافری راه‌آهن درباره خروج مرگبار قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل بیان کرد: در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

براساس اطلاعات اولیه ای که از محل دریافت کردیم، حدود ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافری مشهد به مقصد یزد در پلاک عباس‌آباد- ریزو به دلیل برخورد با بیل مکانیکی دچار این سانحه شد. البته برخورد از رو به رو نبوده و احتمالا بیل مکانیکی از بغل برخورده‌ است .

بررسی دقیق علت خروج مرگبار قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل

معاون ناوگان مسافری راه‌آهن در ادامه گفت : این قطار حدود ۳۴۸ مسافر داشته که راه‌آهن اقدامات سریع برای جابجایی این مسافران انجام داده است و تا دقایقی دیگر قطار دیگری به محل سانحه برای جابه جایی مسافران می‌رسد. در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

موسوی درباره اینکه ساعت ۵ صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده‌ است، گفت: در این محل احتمالا کارگاهی وجود داشته اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است و کمیسیون عالی سوانح دقایقی پس از وقوع سانحه به محل اعزام شده که علت دقیق حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق پس از بررسی کمیسیون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است

رضا حاج منوچهری جانشین رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران از تشکیل تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان خبر داد و گفت: تیم بحران بیرجند نیز در حال اعزام به محل وقوع حادثه است.

او افزود: علاوه بر استان های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان همجوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع تر قربانیان وارد عمل شوند.

رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران گفت: مقرر شده با هماهنگی مرجع قضایی، پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد منتقل شود که به این منظور بخش تشریح و سردخانه یزد آماده سازی شده و پزشکان آن مرکز نیز آماده معاینه و تعیین هویت قربانیان هستند.

او با تأکید بر اینکه تا این لحظه هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است، به خانواده های جانباختگان اطمینان داد که پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی و با به کار گیری تمامی امکانات نسبت به تعیین هویت پیکرهای ارجاعی اقدام می کند و تلاش می کند پیکرهای متوفیان را در کوتاه ترین زمان ممکن به خانواده ها تحویل دهد.

به گفته حاج منوچهری، برای تعیین هویت قربانیان در صورت نیاز و چنانچه از روی علائم ظاهری قابل شناسایی نباشند، آزمایش ژنتیک انجام می شود که در این صورت نسبت به فراخوان بستگان نزدیک متوفیان اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.