• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

فرهاد اصلانی از سمیه میرشمسی به دلیل اتهام شکایت کرد

  • کد خبر : 42128
  • 16 ژوئن 2022 - 14:26
فرهاد اصلانی از سمیه میرشمسی شکایت کرد

سمیه میرشمسی دستیار و برنامه ریز سینما روایت‌هایی از آزار فرهاد اصلانی را منتشر کرده بود، و حالا فرهاد اصلانی از سمیه میرشمسی شکایت کرد.

فرهاد اصلانی از سمیه میرشمسی شکایت کرد

سمیه میرشمسی در صفحه شخصی اش از شکایت فرهاد اصلانی از او در شورای صیانت خانه سینما خبر داد و نوشت: «دوشنبه هفته گذشته در نخستین تماس رسمی از «خانه سینما» متوجه شکایت آقای فرهاد اصلانی از خودم در شورای صیانت خانه سینما شدم.»

او اعلام کرد که در هیچ جلسه‌‌ای از شورای صیانت خانه سینما شرکت نخواهد کرد.

بیوگرافی فرهاد اصلانی و همسرش

فرهاد اصلانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۴۵ در بیجار کردستان است او تا دیپلم درس خواند سپس دوره دوساله بازیگری را در فرهنگسرای نیاوران در سال ۱۳۷۰ گذراند و حالا از نظر افتخارات و جوایز رکورددار سینمای ایران است.

سال ۱۳۷۰ وقتی ۲۵ ساله و دانشجوی فرهنگسرای نیاوران بود اولین بار با نمایش «هملت» به کارگردانی قطب الدین صادقی در تالار اصلی تئاتر بروی صحنه رفت.و کنار بازیگری بعنوان کارگردان ، نمایش «سلندر» را اجرا کرد و با علی رفیقی و جمشید جهانزاده هم همکاری خود را ادامه داد.

سال ۱۳۷۱ تجربه کوتاهی در نمایش های رادیویی بدست آورد تا اینکه از طریق محمدرضا شریفی نیا (دستیار داوود میرباقری) در نقش یزید وارد سریال امام علی شد.

اولین حضور اصلانی در تلویزیون با سریال «همسایه ها» به کارگردان حسن فتحی در سال ۱۳۷۲ بود.در سینما هم سال ۱۳۷۲ با فیلم «روسری آبی» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد شروع شد سپس سال ۱۳۷۴ در فیلم «سفر به چزابه» بازی کرد.

او سال ۱۳۹۰ در سه فیلم «خرس» ، «زندگی خصوصی» و «من مادر هستم» درخشید و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای دو فیلم اول کسب کرد. اصلانی در سال ۱۳۹۵ وقتی ۵۰ ساله بود با فیلم «دختر» اثر رضا میرکریمی توانست اولین جایزه بین المللی خود را از جشنواره بین‌ المللی فیلم مسکو کسب کرد. او سال ۱۳۹۶ در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی و کنار نوید محمدزاده بازی کرد که برای نقش خود نامزد سیمرغ نقش مکمل مرد شد.

فرهاد اصلانی سال ها پیش با مژده دانش پژوه (طراح و عروسک ساز) ازدواج کرده است و ثمره این ازدواج یک دختر بنام هانا است.

اتهام آزار جنسی

در ۳ فروردین ۱۴۰۱ سمیه میرشمسی (دستیار کارگردان) در تویئتر خود اعلام کرد که در زمان کار روی فیلمی به کارگردانی هاتف علیمردانی مورد آزار جنسی و رفتار خشونت آمیز از طرف فرهاد اصلانی قرار گرفته است.پنج روز بعد انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردانی سینمای ایران در بیانیه ای ضمن تاکید صداقت میرشمسی نوشتند:

نا امنی های روانی حتی تهدید و برخورد فیزیکی در پشت صحنه تولید صنعت فیلم در ایران ، برای نخستین بار نیست که اتفاق می افتد و برای ریشه کن کردن این رویه غیرانسانی ، برخورد ریشه ای و جدی نیاز است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.