• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

وزیر خارجه جدید انگلیس: عجولانه درباره ایران تصمیم نمی‌گیرم

  • کد خبر : 4268
  • 25 جولای 2019 - 5:36

وزیر امور خارجه جدید انگلیس در اولین مصاحبه خود پس از روی کار آمدن گفت که عجولانه درباره ایران تصمیم نمی‌گیرم.

 “دومنیک راب” وزیر امور خارجه جدید انگلیس در نخستین مصاحبه پس از اعلام روی کار آمدنش گفته هنگام حضورش در وزارت امور خارجه به عنوان مشاور درباره ایران مطالعه کرده است.

وی در ادامه روابط با ایران را بسیار حساس خواند و گفت: عجولانه درباره ایران تصمیم نمی‌گیرم و رایزنی با ایران بر سر نفتکش های توقیفی را از اولویت هایش اعلام کرد.

راب که پیشتر وزیر برگزیت دولت «ترزا می» بود از اهمیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به عنوان یکی از اولویت های وزارت امور خارجه سخن گفت.

عجولانه درباره ایران تصمیم نمی‌گیرم

وزیر خارجه جدید بریتانیا: عجولانه درباره ایران تصمیم نمی‌گیرم ؛ «احتمال خروج لندن از برجام»

دومینیک راب روز چهارشنبه با آغاز کار کابینه بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، به عنوان جایگزین جرمی هانت در سمت وزیر خارجه این کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

آقای راب در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد در قبال ایران گفت: اولا قصد اتخاذ تصمیم عجولانه ندارم، اما به طور کامل گزارش‌ها و اطلاعات را دریافت خواهم کرد.

وی اضافه کرد: من بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ به عنوان مشاور حقوقی وزارت خارجه درباره ایران کار کردم، کاملا واضح است که این مسئله بسیار حساسی است. در این خصوص به طور کامل رایزنی خواهم کرد.

وزیر امور خارجه جدید بریتانیا در حالی کار خود را شروع می‌کند که تنش بین تهران و لندن بالا گرفته است.

دولت تحت حمایت بریتانیا در جبل الطارق اخیرا یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کرده است و در مقابل ایران هم هفته گذشته یک نفتکش با پرچم بریتانیا را در تنگه هرمز توقیف کرد. هر دو کشور همدیگر را به «دزدی دریایی» متهم کرده‌اند.

عجولانه درباره ایران تصمیم نمی‌گیرم

یکی دیگر از مسائل در روابط لندن و تهران موضوع توافق هسته ای با ایران است. بریتانیا به رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به برجام، در اردیبهشت سال گذشته در این توافق باقی مانده است.

اما یک نماینده پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه گفت که احتمالا دولت بوریس جانسون همانند دونالد ترامپ از برجام خارج خواهد شد.

ماتیو افورد، نماینده پارلمان بریتانیا به شبکه ۲۴ فرانسه گفته است که لندن به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیست .این نماینده محافظه کار پارلمان بریتانیا تاکید کرده است: ضروری است که بریتانیا در مقابل ایران قاطع باشد.

وی اضافه کرده است: باور دارم بریتانیا به زودی همانند آمریکا از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4268

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.