• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

ترامپ: ایران خواستار یک توافق است

  • کد خبر : 4285
  • 27 جولای 2019 - 4:58

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی شد ایران خواستار یک توافق است اما شاید منتظر “جو بایدن خواب آلود” باشد.

دونالد ترامپ روز جمعه در جمع خبرنگاران این مطلب را در شرایطی گفت که درباره چین و فرانسه اظهار نظر می کرد.

وی تصمیم جدید فرانسه برای وضع مالیات از شرکت های آمریکایی را نوعی “حمله” توصیف کرد و افزود: فرانسه به شرکت های ما حمله کرد. آنها کار درستی نکردند. اگر آنها به شرکت های ما حمله کنند ما هم به شرکت های آنها حمله می کنیم.

ترامپ با بیان اینکه با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روابط خوبی دارد، ادامه داد: اما ممکن است بر روی شرکت های مشروب سازی فرانسه یا چیزهای دیگر تعرفه وضع کنم. مشروبات آمریکایی بسیار عالی است.

ایران خواستار یک توافق است

ادعای ترامپ: ایران خواستار یک توافق است /شاید منتظر جو بایدن خواب آلود هستند/خواهیم دید چه می شود

رئیس جمهوری آمریکا درباره شرایط اقتصادی با چین هم اظهار کرد: چین با میلیاردها دلاری که از آمریکا خارج کرد خود را بازسازی کرد. اکنون من تعرفه وضع کرده ام و همه چیز عوض شد.

وی اضافه کرد: اکنون چینی ها پشت سر هم جلسه می گذارند. من چین را سرزنش نمی کنم، من آمریکایی ها را سرزنش می کنم که اجازه دادند چنین اتفاقی بیفتد.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که می خواست بگوید رئیس جمهوری چین خواستار توافق است به یاد ایران افتاد و گفت: آنچه که درباره ایران می توانم بگویم این است که ایران خواستار یک توافق است. شاید بگویند که منتظر جو بایدن خواب آلود می مانیم. خواهیم دید چه می شود.

ترامپ در ادامه این اظهارات احتمال باخت خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ را تنها ۲ درصد ارزیابی کرد.

پیشی‌گرفتن ۱۰ درصدی بایدن از ترامپ در نظرسنجی فاکس‌نیوز

نتایج نظرسنجی شبکه خبری فاکس‌نیوز که شبکه حامی رئیس جمهور کنونی آمریکا به شمار می‌آید، بایدن ۱۰ درصد از ترامپ جلوتر است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی که توسط شبکه خبری فاکس‌نیوز انجام شده، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی پیشی گرفته است.  در این نظرسنجی که نتایج آن عصر پنجشنبه منتشر شده، بایدن ۴۹ درصد از آرای پرسش‌شوندگان را به خود اختصاص داد این در حالی است که ترامپ فقط توانست ۳۹ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.

ترامپ حتی در برابر «برنی سندرز» سناتور دموکرات کنگره و یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهور آمریکا نیز وضعیت خوبی نداشت.

سندر در این نظرسنجی ۴۶ درصد آرا را دریافت کرد این در حالی است که ترامپ فقط توانست ۴۰ درصد از آرا را کسب کند.

  این نظرسنجی میان ترامپ و دیگر نامزدهای دموکرات انجام نشد اما نتایجی که از این نظرسنجی حاصل شده نشان می‌دهد که نظر مردم آمریکا درباره ترامپ در مقابل بایدن تغییری نکرده است.

فاکس نیوز در ماه ژوئن نیز نظرسنجی مشابهی انجام داده بود و در آن نظرسنجی نیز بایدن ۱۰ درصد از ترامپ جلوتر بود.

در این نظرسنجی ۵۶ درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند که برای آنها بسیار مهم است که به نماینده‌ای رای دهند که فقط بتواند ترامپ را شکست دهد و این موضوع برای آنها مهمتر از تغییر رویه اقتصادی توسط نامزد مورد نظر است.  همچنین نتایج نظرسنجی مشترک شبکه «ای بی سی نیوز» و روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» که ۲ هفته پیش منتشر شد، حاکی از آن است که دونالد ترامپ با اختلاف ۱۴ درصد از رقیب دموکرات خود جو بایدن عقب افتاده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.