• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

فرانسه دست به دامن ایران شد/ ایران یک بازیگر بزرگ در منطقه و جهان

  • کد خبر : 43122
  • 01 سپتامبر 2022 - 8:58
فرانسه دست به دامن ایران شد/ ایران یک بازیگر بزرگ در منطقه و جهان

کشورهای اروپایی از جمله فرانسه درخواست میانجی گری جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه جنگ بین روسیه و اوکراین را دادند و غرب و آمریکا، ایران را به عنوان یک بازیگر بزرگ در منطقه و جهان شناخته اند و دست کمک به سوی ایران دراز کردند.

فرانسه دست به دامن ایران شد

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درخواست کشورهای اروپایی از جمله فرانسه  برای میانجی گری جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه جنگ بین روسیه و اوکراین بیان کرد: این درخواست طرف مقابل فرصت جدیدی برای دستگاه دیپلماسی ایران است. چرا که غرب و آمریکا، ایران را به عنوان یک بازیگر بزرگ در منطقه و جهان شناخته اند و دست کمک به سوی ایران دراز کردند.

جمهوری اسلامی از ابتدای این بحران، مخالفت خود را با جنگ و خونریزی اعلام کرده بود. البته ایران ریشه این بحران را در توسعه طلبی ناتو می داند.

ایران با پیمان آتلانتیک شمالی موافق نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران با پیمان آتلانتیک شمالی موافق نیست گفت:  علی رغم این مواضع  طرف‌های درگیر بحران را به آرامش فراخوانده و معتقدیم که جنگ، راه حل پایان این درگیری نیست.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ اوکراین و روسیه، طرف های مقابل را به حل بحران در چارچوب حقوق بین الملل دعوت کرده است، مواضع هوشمند جمهوری اسلامی ایران در قبال روسیه و اوکراین سبب شده تا امروز ایران به عنوان یکی از کشورهایی که ظرفیت میانجیگری را دارد، مطرح شود.

او افزود :در خواست فرانسه از ایران برای میانجی‌گری یک قابلیت برای دیپلماسی جمهوری اسلامی است و این فرصت باید به دقت مورد بررسی و توجه قرار بگیرد و اتخاذ مواضع معقول بین المللی، این ظرفیت را به کشور می دهد که نقش آفرینی های بزرگی در مسائل بین المللی ایفا کند و قطعا در تقویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم اثر گذار است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.