• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

مگر اثبات شده که مهسا امینی را گشت ارشاد کشته است؟

  • کد خبر : 43350
  • 20 سپتامبر 2022 - 23:46
مگر اثبات شده که مهسا امینی را گشت ارشاد کشته است؟

کرمی نماینده خرم‌آباد : مگر اثبات شده که مهسا امینی را گشت ارشاد کشته است؟ برخی می‌گویند گشت ارشاد باید منحل شود که اصلا چنین چیزی ممکن نیست! وجود گشت ارشاد یک مطالبه مردمی است. برخی با برنامه‌ریزی می‌خواهند هنجارشکنی کنند و این خیلی طبیعی است که ما این افراد را بازداشت خواهیم کرد!

مگر اثبات شده که مهسا امینی را گشت ارشاد کشته است؟

درگذشت مهسا امینی  ۲۲ ساله  واکنش زیادی در افکار عمومی گذاشته است مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد در واکنش به این موضوع گفت: هنوز که چیزی ثابت نشده است. مگر اثبات شده که مهسا امینی را گشت ارشاد کشته است؟ من نمی‌دانم دلیل این همه سر و صدا کردن وقتی هنوز جواب پزشکی قانونی نیامده است، چیست؟

به اعتقاد بنده در خصوص گشت ارشاد «غلو» صورت گرفته است. جامعه باید دارای نظارت باشد، به هر حال باید اخلاق و پوشش جامعه مناسب باشد و این در تمام دنیا مرسوم است. در ضرورت وجود «گشت ارشاد» که هیچ شکی نیست، بحث بر سر شیوه و مدل کار آن است که البته شیوه و مدل کار هم همیشه مورد تایید همه قرار نمی‌گیرد.

ما قانون همه و هیچ را اصلا قبول نداریم

او در ادامه گفت : آنچه باید به آن توجه کنیم این است که تصمیمات و قوانین بای مبتنی بر قوانین شرعی و اسلامی باشد؛ باید از تجارب کشور‌های مختلف در این زمینه استفاده کنیم تا دیگر از بروز بی‌حجابی جلوگیری کنیم. ما قانون همه و هیچ را اصلا قبول نداریم؛ برخی می‌گویند گشت ارشاد باید منحل شود که اصلا چنین چیزی ممکن نیست!

وجود گشت ارشاد یک مطالبه مردمی است. برخی با برنامه‌ریزی می‌خواهند هنجارشکنی کنند و این خیلی طبیعی است که ما این افراد را بازداشت خواهیم کرد! کسانی‌که بدحجاب یا بی‌حجاب هستند، جزو مردم عادی نیستند؛ چون مردم عادی سرگرم زندگی و مسائل مربوط به خودشان هستند نه این چیزها! نمی‌شود که با یک خطا یا اتفاق، کل مجموعه گشت ارشاد را زیر سوال ببریم.

شما مگر نماینده نسل جدید هستید؟

نماینده خرم‌آباد همچنین گفت : باید در خصوص برهنگی تعریف مشخص ارائه دهیم. اگر یک زنی یک مانتوی بلند بپوشد، اما این مانتو جلوباز باشد و جلوی بدنش را به نمایش می‌گذارد و شلوار پاره و تاپ می‌پوشد آیا این برهنه است یا پوشیده؟

شما مگر نماینده نسل جدید هستید؟ نماینده نسل جدید خودشان هستند و کسی حق ندارد حرف خودش را در دهان بقیه بگذارد. در میان همین نسل جدید هم کسانی را داریم که عاشق انقلاب و اسلام هستند. شهید حججی هم از همین نسل جدید بود. کسی حق ندارد هنجارشکنی کند والسلام.

در همه جای دنیا، قانون ملاک است. این قانون باید مجری داشته باشد و گشت ارشاد هم فقط یک مجری قانون است همین. بالاخره باید هنجارشکن‌ها مجازات شوند نمی‌شود که همینطوری آن‌ها را رها کنیم. از سویی دیگر؛ کسی حق ندارد در مقابل گشت ارشاد یا مجری قانون گردن‌کشی کند!

حتی در کشور‌های مدعی دموکراسی در مقابل کسی‌که جلوی پلیس می‌ایستد، ساکت می‌نشیند؟ قطعا نه؛ بنابراین به اعتقاد بنده به‌جای دامن زدن به ناهنجاری‌های اجتماعی و خود را مردم جا زدن، باید از گشت ارشاد حمایت کنیم.

ما این همه شهید ندادیم که برخی ارزش‌های ما را بی‌ارزش نشان دهند حالا ممکن است من در یک مورد خاص به یک مجری قانون، انتقادی داشته باشم که آن هم راه قانونی دارد و می‌توان از راه قانونی پیگیری کرد. به‌جای رفع اشکال که کل گشت ارشاد را نباید زیر سوال ببریم!

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.