• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

امین تارخ درگذشت

  • کد خبر : 43390
  • 24 سپتامبر 2022 - 16:46
امین تارخ درگذشت

امین تارخ درگذشت . امین تارخ که بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون و موسس مدرسه بازیگری است شنبه دوم مهرماه ۱۴۰۱ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

امین تارخ درگذشت

امین تارخ روز دوشنبه هفته گذشته به علت نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بود به دلیل ایست کامل قلبی درگذشت.

بیوگرافی امین تارخ

امین تارخ متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز فارغ التحصیل دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران و فوق لیسانس مدیر فرهنگی می باشد که موسس اولین مدرسه بازیگری در ایران است.

وی در سال ۱۳۵۱ در ۱۹ سالگی بعد از قبولی در دانشگاه راهی تهران شد و در سال ۱۳۵۴ با مجموعه ای بنام شهر من شیراز وارد تلویزیون ملی شد.در سال ۱۳۵۶ در سریال ارثیه ایرانی بازی کرد ولی بیشترین فعالیت او در تئاتر بود. بعد از انقلاب سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد به کارگردانی بهرام بیضایی وارد سینما شد و در همین سال در سریال سربداران تجربی موفقی بدست آورد.

همسر و فرزندان

امین تارخ سال ۱۳۵۶ وقتی ۲۴ ساله بود با همکار بازیگرش منصوره شادمنش در تئاتر و دانشگاه آشنا و در نهایت باهم ازدواج کردند. آنان سه فرزند پسر بنام های نیما ، مانی و نامی است و مادرزنش پری امیر حمزه نیز از بازیگران باسابقه است.

دو فرزند اولش بنام نیما و مانی به بازیگری علاقه مند بودند  و فعالیت هایی پدر را ادامه دادند اما پس از مدتی به سمت کارگردانی کشیده شدند اما آنرا هم رها کردند.

موسس اولین مدرسه بازیگری

 امین تارخ در سال ۱۳۷۳ وقتی ۴۱ ساله بود اولین مدرسه آموزش بازیگری به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران را تاسیس کرد.این مدرسه از سال ۱۳۷۹ با سایر مدارس بین المللی همکاری کرد و خود استاد تارخ نیز مدتی در دانشگاه مرکز فیلیندرز درامای استرالیای جنوبی تدریس کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43390

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.