• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

آیا سینوزیت قابل درمان است؟

  • کد خبر : 43965
  • 14 نوامبر 2022 - 11:34
آیا سینوزیت قابل درمان است؟

عفونت‌های ویروسی می توانند زمینه ای برای بروز سینوزیت باشند . اگر فردی پیش‌زمینه حساسیت دارد باید داروهای ضد حساسیت استفاده کند تا دچار سینوزیت مزمن نشود.

محمدرضا شیرزادی متخصص بیماری‌های عفونی گفت : معمولا افرادی دچار سینوزیت می شوند که زمینه حساسیت دارند این حساسیت موجب می شود سینوس ها دچار التهاب شده و به دنبال آن میکروب ها و ویروس ها در سینوس ها تکثیر شوند و علائم و عوارض سینوزیت ایجاد شده و به صورت مزمن و عود کننده ادامه یابد.

فرم حاد سینوزیت ممکن است ربطی به حساسیت نداشته باشد اما اگر علائم سینوزیت ادامه دار باشد به حساسیت موجود در بدن فرد باز می‌گردد.مهمترین علامت؛سینوزیت درد اطراف بینی و پیشانی است.

آیا سینوزیت قابل درمان است؟

وی در ادامه گفت: سینوس مجاری دارد که به داخل مجاری بینی باز شده و ترشحات از آن خارج می‌شود. باید توجه کرد که برای سینوزیت مزمن، حساسیت موجود در بدن مهمتر از ورود باکتری است که وارد بدن شده است. در این شرایط باید برای فرد بیمار داروی ضد حساسیت تجویز شود تا التهاب داخل سینوس‌ها از بین برود. با درمان مناسب و استفاده از داروهای ضد حساسیت سینوزیت بهبود خواهد یافت.

کیست‌های درون سینوس ها که مانع خروج ترشحات می‌شوند افرادی که سینوزیت مزمن یا عودکننده دارند باید عکس رادیولوژی بگیرند و سی تی اسکن کنند تا بدانند چگونه در هوای سرد حضور یابند تا دچار مشکل نشوند.

اگر کیست در رادیولوژی و سی تی اسکن مشاهده و موجب عفونت مزمن سینوس شده باشد باید با جراحی خارج شود. کیست، انحراف یا پولیپ بینی موجب عدم خروج مناسب ترشحات از مجاری سینوسها می شود. اگر ترشحات سینوس به خوبی تخلیه نشود؛ فرد در اثر سینوزیت مزمن دچار درد، سنگینی سینوس و التهاب خواهد شد.

روش‌های درمانی سینوزیست

شیرزادی در ادامه بیان کرد: قبل از درمان با دستگاه خاصی مجاری سینوس مشاهده می شود تا مشخص شود مجاری نیاز به باز شدن دارد یا خیر. اگر نیاز به جراحی باشد باید مجراها با میل باز شود.

باید مراقب باشیم به عفونت های ویروسی دچار نشویم چون این عفونت‌ها زمینه ای برای بروز سینوزیت خواهند شد. به ویژه اینکه اگر فردی پیش‌زمینه حساسیت دارد باید داروهای ضد حساسیت استفاده کند تا دچار سینوزیت مزمن نشود.استفاده از هد بند با گرم نگه داشتن پیشانی موجب کاهش اسپاسم عضلات صورت می شود .

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43965

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.