• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

این سوپر غذاها می توانند از سرطان، بیماری های قلبی و چاقی جلوگیری کنند

  • کد خبر : 44155
  • 23 نوامبر 2022 - 10:38
این سوپر غذاها می توانند از سرطان، بیماری های قلبی و چاقی جلوگیری کنند

حمله قلبی برای همه ما بسیار ترسناک است، و برای کسانی که رژیم غذایی سالمی ندارند، حمله قلبی یک تهدید واقعی است. تغذیه ما کلید قلب سالم و سلامت کلی است، و این چیزی است که می توانیم کنترل داشته باشیم تا به ما کمک کند طولانی تر و سالم تر زندگی کنیم. برای کمک به شما در انجام این کار، فهرستی از شگفت‌انگیزترین سوپر غذاها که می‌توانند بر سلامت قلب شما تأثیر بگذارند، گردآوری کرده‌ایم.

در طول سال‌ها، پزشکی مدرن به روش‌های خیره‌کننده‌ای پیشرفت کرده است و ما اکنون پزشکی و درمان‌های پیشرفته‌تری برای بیماری‌ها داریم. اما همانطور که پیشرفت‌های فناوری با سرعت غیرقابل تصوری پیش می‌روند، تغییرات در عادات غذایی و منابع غذایی ما نیز تغییر می‌کند. این روزها زندگی با سرعت بالایی پیش می رود و ما مشتاق شده ایم غذاهایی بخوریم که به راحتی به آماده می شوند، فست فود. و این به قیمت سلامتی ما اتفاق می‌افتد، زیرا آسیب‌های طولانی مدتی که به بدن خود وارد می‌کنیم .

این سوپر غذاها می توانند از سرطان، بیماری های قلبی و چاقی جلوگیری کنند

سوپرغذاها نه تنها از منابع طبیعی تهیه می‌شوند، بلکه سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند سلامتی و سیستم ایمنی شما را تقویت کنند. طبق مطالعات، مشکلات مربوط به قلب مانند گرفتگی عروق، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و چاقی، همگی با تصمیم برای تغییر رژیم غذایی و با ایجاد عادات سالم قابل پیشگیری هستند.

مرکبات

دفعه بعد که از قسمت میوه فروشی عبور کردید، حتماً مقداری پرتقال بردارید. این میوه نه تنها هیدراتاسیون خوشمزه ای برای بدن فراهم می کند، بلکه سرشار از مواد مغذی مختلف، فیبر و ویتامین C است. راز قدرت پرتقال در سطوح بالای پکتین آن است، فیبر محلول که به طور طبیعی از شر کلسترول خلاص می شود. پرتقال دارای مقدار فوق‌العاده‌ای پتاسیم است که تمام آن سدیم اضافی را از سیستم شما خارج می‌کند تا فشار خون شما به طور طبیعی به سطح سالم بازگردد پتاسیم موجود در پرتقال، پروتئین هایی را که می توانند رشد بافت قلب را زخمی کرده و منجر به نارسایی قلبی شوند، خنثی می کند.

کلم پیچ

محبوبیت کلم پیچ در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است کلم پیچ دارای انواع مواد مغذی است که به تنظیم سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند و عملکرد اندام های حیاتی از جمله قلب شما را تنظیم می کند. شاید باور نکنید که کلم پیچ دارای اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان ها و فیبر بیشتری نسبت به سایر سبزیجات موجود است! به عنوان یک امتیاز اضافی، محتوای کالری و چربی پایینی دارد، بنابراین اگر قبلاً کلم پیچ را به وعده های غذایی خود اضافه نکرده اید، وقت آن است که شروع کنید!

سیر

آیا می دانستید سیر دارای خواص فوق العاده غذایی است که آن را به یک افزودنی ارزشمند در رژیم غذایی شما تبدیل می کند؟ ثابت شده است که سیر به کاهش فشار خون کمک می کند و به کاهش پلاک در شریان های شما کمک می کند که می تواند منجر به مشکلات قلبی شود. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد! سیر همچنین می تواند به کاهش تعداد آنزیم هایی که رگ های خونی شما را منقبض می کنند کمک کند. اگر طرفدار طعم یا بوی ماندگار سیر نیستید، یک جایگزین عالی مصرف مکمل سیر به شکل قرص است. مطالعات نشان می دهد که این روش بلع، تجمع پلاک در رگ ها را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد!

شکلات

ما یک خبر خوب برای همه شما عاشقان شکلات داریم! همه ما می دانیم که این خوراکی شیرین به بهبود خلق و خوی ما کمک می کند، اما آیا می دانستید که به کاهش احتمال بیماری قلبی و سکته نیز کمک می کند؟ یک مطالعه جدید در دانشگاه هاروارد نشان داد افرادی که به طور منظم کاکائو خام مصرف می کنند، هیچ نشانه ای از فشار خون بالا نشان نمی دهند و در واقع فشار خون آنها کاهش می یابد! دلیل آن این است که شکلات تلخ دارای آنتی اکسیدانی به نام فلاونول است و خوردن مقدار کم و منظم آن می تواند فشار خون را کاهش دهد و احتمال بیماری های قلبی را کاهش دهد. به شما یادآوری می‌کنیم که این به معنای آب نبات‌های شیرین نیست، بلکه به معنای کاکائو با درصد بالا است.

ساردین

ساردین ممکن است در صدر فهرست غذاهای مورد علاقه اکثر مردم نباشد، اما مواد مغذی و چربی های مفید برای قلب موجود در این ماهی سرد است که آن را به یک غذای فوق العاده تبدیل کرده است. ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، چربی که سطوح خطرناک تری گلیسیرید را کاهش می دهد، کلسترول HDL سالم را افزایش می دهد و به طور کلی به توقف بیماری قلبی کمک می کند.

عدس

عدس یک ابر غذای عالی است که در حال حاضر بخشی از رژیم های غذایی در سراسر جهان است. عدس دارای مقادیر بالایی پروتئین، پتاسیم و منیزیم است و نشان داده شده است که این ترکیب به تنظیم فشار خون، کاهش سطح بالای کلسترول و از بین بردن تجمع پلاک خطرناک در رگ های خونی کمک می کند.

بادام ها

بادام یک میان وعده محبوب است، اما آیا می دانید ترکیب منحصر به فرد مواد مغذی آن باعث افزایش هوش و حافظه می شود؟ همچنین خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهد. دلیل آن این است که بادام دارای سطح بالایی از استرول های گیاهی است که به جلوگیری از جذب کلسترول بد LDL در بدن شما کمک می کند که می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود.

انار

انار ترکیبی عالی از آنتی اکسیدان ها را در خود جای داده است که به محافظت از تجمع پلاک روی دیواره رگ های شما کمک می کند. اگر پیشگیری از بیماری قلبی دلیل کافی نیست، دانشمندان دریافته‌اند که این میوه به جلوگیری از شروع بیماری آلزایمر، سکته‌های مغزی، سرطان، دیابت کمک می‌کند و همچنین به سلامت پوست، مفاصل و کبد شما کمک می‌کند. اوه، و انار همچنین به دندان های شما کمک می کند تا عالی به نظر برسند.

بلوبری

بلوبری می تواند به تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول و کاهش تجمع پلاک در شریان ها کمک کند. هر توت سرشار از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان هایی است که آنقدر قوی هستند که گفته می شود می توانند به توقف برخی از انواع سرطان کمک کنند.

چغندر

چغندر از نظر میزان بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها منحصربه‌فرد هستند. برخلاف سایر سبزیجات، حاوی ویتامین B فولات و بتائین هستند. مطالعات نشان داده اند که این افزودنی رنگارنگ به سالاد به کاهش سطح هموسیستئین در خون کمک می کند که احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر این، چغندر به طور مرموزی اندام های مختلف را تقویت می کند و احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان را از بین می برد.

ماهی سالمون

ماهی قزل آلا به دلیل طعم فوق‌العاده‌اش همیشه یکی از مواد اصلی رستوران بوده است، اما آیا می‌دانستید این نوع ماهی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ کافی برای جلوگیری از شروع بیماری قلبی است؟ ترکیبی از مواد مغذی و چربی های خوب موجود در ماهی می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید، باز کردن رگ های خونی و جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. سوشی ماهی سالمون یک وعده غذایی فوق العاده خوشمزه و سالم است، اگر نگوییم گران است.

زردچوبه

این ادویه قرن‌هاست که بخشی از درمان‌های پزشکی در شرق بوده است، اما اخیراً وارد رژیم غذایی ساکنان سایر نقاط جهان شده است. به تازگی، دانشمندان ترکیب فعالی را که زردچوبه را به یک ابر غذا تبدیل می کند، جدا کرده اند. کورکومین، که به طور خاص در زردچوبه یافت می شود، برای جلوگیری از هیپرتروفی قلب، همچنین به عنوان بزرگ شدن قلب شناخته شده است. زردچوبه همچنین به مبارزه با چاقی، فشار خون بالا و کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.

دانه چیا

دانه چیا بهترین ابرغذاهای جهان هستند. آنها سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بهتر از آن، آنها بسیار کم کالری هستند! ترکیب آنها از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها برای کمک به کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به بیماری های متعدد و حفظ سلامت قلب و قوی نگه داشتن قلب شما کمک می کند.

سیب

همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که می گوید: «یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد». این ضرب المثل قدیمی دور از واقعیت نیست! سیب دارای مقادیر باورنکردنی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. مصرف سیب در روز به کاهش فشار خون کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

آووکادوها

آووکادو یک افزودنی خوشمزه به وعده غذایی یا میان وعده شما در هر زمانی از روز است! آنها یک نوع ابر غذا هستند که دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، پتاسیم و چربی های تک غیراشباع است. این ترکیب به سلامت قلب شما کمک می کند و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

بادمجان

بادمجان دارای مقادیر زیادی ویتامین، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و فلاونوئید هستند! و بهترین دوست سیستم قلبی عروقی شما هستند زیرا می توانند به افزایش گردش خون، کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از لخته شدن خون و همچنین کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند. بادمجان به جلوگیری از آسیب غشای سلولی و دفع سرطان در بافت مغز کمک می کنند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.