• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2

دلیل مرگ بروس لی پس از سالها مشخص شد / نوشیدن بیش از حد آب !

  • کد خبر : 44287
  • 27 نوامبر 2022 - 15:10
دلیل مرگ بروس لی پس از سالها مشخص شد / نوشیدن بیش از حد آب !

نزدیک به ۵۰ سال از مرگ بروس لی می گذرد. این بازیگر و نماد هنرهای رزمی به طور ناگهانی در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ در هنگ کنگ درگذشت، و مقامات در آن زمان حکم دادند که علت آن ادم مغزی – تورم مغز، در میان گمانه‌زنی‌های فراوان است. با این حال، یک مقاله تحقیقاتی جدید ادعا کرده است که مرگ لی به دلیل “ناتوانی کلیه او در دفع آب اضافی” بوده است.

این مطالعه که توسط گروهی از متخصصان کلیه در اسپانیا انجام شد، در نسخه دسامبر ۲۰۲۲ مجله Clinical Kidney Journal منتشر شد.

دریافت مزمن مایعات

آنها ادعا می‌کنند که لی، که در هنگام مرگ ۳۲ سال داشت، دارای “فاکتورهای خطر متعدد برای هیپوناترمی” بود، به این معنی که غلظت غیرطبیعی سدیم در خون فرد وجود داشت و به “دریافت مزمن مایعات” بازیگر، استفاده از ماری‌جوانا (که تشنگی را افزایش می‌دهد) اشاره کرد. ) و عوامل مستندی که ممکن است با عملکرد کلیه او تداخل داشته باشد، مانند داروهای تجویزی، مصرف الکل و سابقه آسیب به اندام. اگرچه او یک داروی مورد استفاده برای درد و اضطراب (مپروبامات و آسپرین) مصرف کرده بود.

دلیل مرگ بروس لی مشخص شد

در ما فرض می کنیم که بروس لی به دلیل یک شکل خاص از اختلال عملکرد کلیه مرده است: ناتوانی در دفع آب کافی برای حفظ هموستاز آب…. این ممکن است به هیپوناترمی، ادم مغزی و مرگ در عرض چند ساعت منجر شود، اگر مصرف آب اضافی با دفع آب در ادرار مطابقت نداشته باشد. “با توجه به اینکه هیپوناترمی مکرر است، همانطور که در ۴۰٪ از افراد بستری در بیمارستان دیده می شود و ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد آب حتی در افراد جوان سالم منجر به مرگ شود، نیاز به انتشار گسترده تر این مفهوم وجود دارد که مصرف بیش از حد آب می تواند منجر به مرگ شود. “

در طول سال‌ها حتی فرض می‌کردند که این ستاره ترور شده است

ماهیت ناگهانی مرگ لی برای دهه‌ها موضوع گمانه‌زنی‌های شدید بوده است، به طوری که برخی از طرفداران در طول سال‌ها حتی فرض می‌کردند که این ستاره ترور شده است. در کتابی با عنوان «بروس لی: یک زندگی» در سال ۲۰۱۸، فرضیه‌ای وجود داشت که او بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داد.

 اما مطالعه کنونی نشان داد او مقدار زیادی آب مصرف نکرده بود، کلیه‌های او به طور بالقوه قادر به تحمل مقادیر طبیعی مایعات نیستند. علاوه بر این، گزارش شده است که او در یک رژیم غذایی تقریباً مایع که عمدتاً آبمیوه بود، زندگی می کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44287

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.