• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

صیادان ایرانی ربوده شده در سومالی پس از ۸ سال آزاد شدند

  • کد خبر : 44819
  • 25 دسامبر 2022 - 12:28
صیادان ایرانی ربوده شده در سومالی پس از 8 سال آزاد شدند

صیادان ایرانی ربوده شده در سومالی توسط الشباب در سال ۲۰۱۴ آزاد شدند وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که توانسته ۱۴ ماهیگیر ایرانی را که ۸ سال پیش توسط گروه تروریستی الشباب سومالی اسیر شده بودند، آزاد کند.

صیادان ایرانی ربوده شده در سومالی پس از ۸ سال آزاد شدند

در پی تلاش های دیپلماتیک، حدود ۱۴ ماهیگیر ایرانی پس از نزدیک به ۸ سال اسارت از سومالی آزاد شدند. این افراد که ساکن چابهار در جنوب شرقی ایران در دریای عمان هستند.

وزارت امور خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد که این وزارتخانه توانسته است گروگان‌های گروه تروریستی الشباب سومالی را آزاد کند. این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۴ ماهیگیران را از آب های بین المللی در نزدیکی سومالی ربود.

این صیادان قرار است از «موگادیشو» پایتخت سومالی پرواز کنند و هواپیمای آنها امشب در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران به زمین بنشیند.

گروه تروریستی الشباب

سال‌هاست که سومالی در حال جنگ علیه الشباب است، یک سازمان مسلح که از نظر ایدئولوژیک به القاعده وابسته است و در اوایل سال ۲۰۰۴ تأسیس شد، و عملیات‌های تروریستی متعددی را انجام داده است که صدها کشته برجای گذاشته است.

شبه نظامیان الشباب در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای اتحادیه آفریقا از موگادیشو، پایتخت این کشور بیرون رانده شدند، اما این گروه هنوز مناطقی از حومه شهر را تحت کنترل دارد. این کشور به حملات مرگبار به اهداف غیرنظامی و نظامی ادامه می‌دهد و هتل‌ها و رستوران‌های محبوب اغلب مورد هدف قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.