• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

وزیر اوکراین کشته شد / ۱۶ کشته در حادثه سقوط هلیکوپتر در نزدیکی یک مهدکودک

  • کد خبر : 45122
  • 19 ژانویه 2023 - 0:48
وزیر اوکراین کشته شد / 16 کشته در حادثه سقوط هلیکوپتر در نزدیکی یک مهدکودک

وزیر اوکراین کشته شد او و یکی از معاونان وزیر از کشته ها بودند که در سقوط هلیکوپتر در روز چهارشنبه در نزدیکی یک مهدکودک در خارج از کیف کشته شدند .

وزیر اوکراین کشته شد

سقوط این بالگرد روز چهارشنبه ۱۸ ژانویه نزدیک کی‌یف پایتخت اوکراین اتفاق افتاد که موجب کشته شدن ۱۶ نفر از جمله مقام‌های ارشد وزارت کشور و زخمی شدن ۳۰ نفر از جمله ۱۲ کودک شد که در بیمارستان بستری شدند.

دو کودک در بین قربانیان این حادثه هستند و ۱۰ کودک دیگر به بیمارستان منتقل شده‌اند. هنوز علت این حادثه مرگبار مشخص نشده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین سقوط این بالگرد را که در حال حرکت به سمت خط مقدم در شرق اوکراین بود، یک تراژدی وحشتناک توصیف کرد.

هیچ ادعایی از کیف مبنی بر دست داشتن نیروهای روسی در سرنگونی این هواپیما وجود ندارد و تحقیقات در مورد علت آن آغاز شده است. هلیکوپتر حامل دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور، در کنار یک مهدکودک و یک ساختمان مسکونی در برواری، شهرکی برای رفت و آمد پایتخت کیف که سال گذشته صحنه درگیری شدید با نیروهای روسی بود، به شدت سقوط کرد.

زلنسکی گفت که به نهادهای مجری قانون دستور داده است تا تحقیقاتی را درباره شرایط سقوط هواپیما آغاز کنند و نیروهای اورژانس تمام تلاش خود را در صحنه انجام می دهند. زلنسکی در شبکه های اجتماعی گفت: «امروز یک تراژدی وحشتناک در برواری، منطقه کیف رخ داد. “درد غیر قابل بیان است.” موناستیرسکی، ۴۲ ساله، یک وکیل آموزش دیده، از ژوئیه ۲۰۲۱ به عنوان وزیر کشور اوکراین خدمت کرده بود. او یکی از اعضای اصلی حزب زلنسکی بود و متاهل و دارای دو فرزند بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.