• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

سری گلکسی S23 سامسونگ: همه چیزهایی که می دانیم و می خواهیم در پرچمداران آینده ببینیم

  • کد خبر : 45178
  • 23 ژانویه 2023 - 12:30
سری گلکسی S23 سامسونگ: همه چیزهایی که می دانیم و می خواهیم در پرچمداران آینده ببینیم

سری گلکسی S23 سامسونگ ماه آینده رونمایی می شود . سامسونگ در سال ۲۰۲۲ هیچ تغییر اساسی در گوشی های پرچمدار خود ایجاد نکرد و در عوض بر روی بهبود آنها با ارتقاء متوسط ​​تمرکز کرد. گلکسی اس ۲۲ اولترا اساساً تنها گوشی بود که تغییرات قابل توجهی را به همراه آورد زیرا گلکسی نوت را زنده کرد. خوشحالیم که سامسونگ توانست محصولات باکیفیتی را در سال جاری ارائه کند، اما درها را برای پیشرفت‌های زیادی باز گذاشت.

سری گلکسی S23 سامسونگ

اولین گوشی که در سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی دریافت می‌کند، سری سامسونگ گلکسی اس ۲۳ است. آیا سامسونگ برای ارائه یک ارتقای متوسط ​​اما قابل قدردانی نسبت به سری گلکسی S22 به اصول اولیه پایبند خواهد بود؟ در این مقاله همه مواردی که باید در مورد پرچمداران سری S سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ بدانید برایتان بازگو میکنیم .

سری Galaxy S23 سامسونگ: قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ رسما تایید کرده است که اولین رویداد آنپکد گلکسی آن در ۱ فوریه برگزار خواهد شد. این رویدادی است که در آن شرکت قصد دارد از پرچمداران بعدی گلکسی رونمایی کند. رویداد Unpacked یک رویداد حضوری است که برای کسانی که در آن حضور ندارند نیز به صورت زنده پخش خواهد شد. پخش زنده از ساعت ۱۰ صبح روز ۱ فوریه آغاز می شود و می توانید آن را به صورت زنده در وب سایت رسمی سامسونگ تماشا کنید.

ما اطلاعات قیمتی نداریم، اما شک داریم که آیا سامسونگ قیمت پرچمداران خود را در سال جاری تغییر دهد یا خیر. در حال حاضر فضای زیادی برای کاهش قیمت‌ها بدون به خطر انداختن کیفیت وجود ندارد و این شرکت قبلاً در سال ۲۰۲۱ با سری گلکسی S21 قیمت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. در هر صورت، سامسونگ به احتمال زیاد بسته به ارتقاهایی که امسال روی میز آورده است، قیمت ها را افزایش می دهد.

همچنین انتظار می‌رود که این گوشی‌های جدید سری گلکسی S23 سامسونگ در مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی ماه آینده به فروش برسند.

سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ: طراحی و مشخصات لو رفته

ما قبلاً چند رندر لو رفته از سری گلکسی S23 سامسونگ را دیده‌ایم. گلکسی اس ۲۳ پلاس اولین موردی بود که به بیرون درز کرد و پس از آن گلکسی اس ۲۳ وانیلی لو رفت و در نهایت گلکسی اس ۲۳ اولترا رندر شد.

با نگاهی به این رندرهای فاش شده، به جرات می توان گفت که تنها گلکسی اس ۲۳ معمولی و گلکسی اس ۲۳ پلاس تفاوت های محسوسی نسبت به مدل های موجود دارند. Galaxy S23 Ultra از همان زبان طراحی Galaxy S22 Ultra پیروی می کند.

گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس تفاوت های قابل توجهی دارند، اما مدل اولترا بسیار آشنا به نظر می رسد.

علاوه بر آن رندرهای فاش شده، برخی از مشخصات سری گلکسی اس ۲۳ نیز قبل از رونمایی رسمی مشخص شده است. مدل پایه Galaxy S23 دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی Super AMOLED FHD+ خواهد بود، در حالی که نوع پلاس ظاهراً دارای یک پنل بزرگتر ۶٫۶ اینچی Super AMOLED است. گفته می شود که هر دو نمایشگر از نرخ نوسازی متغیر ۴۸-۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کنند. از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۳ اولترا ظاهراً دارای یک پنل عظیم ۶٫۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۳۰۸۸x1440p و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر ۱-۱۲۰ هرتز خواهد بود.

گفته می‌شود تمامی این گوشی‌ها دارای آخرین گوریلا گلس Victus 2 Corning برای محافظت در برابر خط و خش هستند. در داخل، می‌توانید انتظار داشته باشید که یک نسخه اصلاح‌شده از Snapdragon 8 Gen 2 SoC را ببینید. انتظار می رود نسخه معمولی و نسخه پلاس با ۸ گیگابایت حافظه LPDDR5 عرضه شوند، در حالی که گفته می شود مدل اولترا تا ۱۲ گیگابایت عرضه می شود. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که هر دو نسخه پلاس و اولترا تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند، اما گفته می‌شود نسخه معمولی آن ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود.

مدل Ultra مدلی است که در بخش دوربین به‌روزرسانی‌های بزرگی دریافت کرده است.

از نظر اپتیک، هر دو گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس از سخت افزار دوربین یکسانی برخوردار خواهند بود. می توانید انتظار داشته باشید که یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.8 با فوکوس خودکار دوگانه و فوکوس ۸۵ درجه، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید عریض با ۱۲۰ درجه FoV، یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f/2.4 با زوم اپتیکال ۳ برابری را مشاهده کنید. و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 با فوکوس خودکار و FoV 80 درجه. مدل Ultra مدلی است که در بخش دوربین به‌روزرسانی‌های بزرگی دریافت کرده است. انتظار می‌رود این اولین گوشی این شرکت باشد که دارای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی است. بقیه دوربین‌های پشتی مشابه دوربین‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا خواهند بود، از جمله یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی.

درباره مشخصات باتری، می توانید انتظار داشته باشید که یک باتری کمی بزرگتر در هر دو نوع معمولی و پلاس مشاهده کنید. گلکسی اس ۲۳ یک باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی دارد، در حالی که نسخه پلاس دارای باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی خواهد بود. مدل گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای باتری بزرگتر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی خواهد بود. از دیگر ویژگی های قابل توجه این گوشی ها می توان به Wi-Fi 6E، NFC، بلوتوث ۵٫۳، UWB (فقط انواع پلاس و اولترا)، One UI 5.1 مبتنی بر اندروید ۱۳ و موارد دیگر اشاره کرد.

هنوز هیچ تایید رسمی در مورد این مشخصات از سوی سامسونگ وجود ندارد.

آنچه می خواهیم در Samsung Galaxy S23 ببینیم

سامسونگ برای درخشش گوشی های آینده نیازی به تغییر چیزهای زیادی ندارد، اما در اینجا چند راه وجود دارد که برخی از کارکنان XDA ما فکر می کنند تلفن های جدید می توانند بهتر از سال گذشته باشند.

سری گلکسی S23 سامسونگ عمر باطری طولانی تری داشته باشند

سامسونگ امسال اندازه باتری های گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس را کاهش داد. وضعیت باتری در مدل پلاس چندان شدید نیست، اما گلکسی اس ۲۲ وانیلی واقعاً برای نگه داشتن آن تلاش می کند.مطمئناً، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸ نسل ۲ جدید از مصرف انرژی بیشتری برخوردار باشد.

اگزینوس یا اسنپدراگون؟ گفتنش سخت تر از همیشه است

انتظار می رود سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تازه راه اندازی شده، جدیدترین و بهترین پرچمدار اندروید SoC باشد. با بهره وری انرژی بهبود یافته و GPU تقویت شده، باید یک گام قابل توجه نسبت به مدل های سال گذشته افزایش یابد، اگرچه باید دید که این تراشه چه در معیارها و چه در استفاده در دنیای واقعی چه عملکردی دارد.

در مورد اینکه آیا سامسونگ قصد دارد نسخه اگزینوس را در برخی مناطق عرضه کند یا خیر، گفتن آن سخت است. مدل سال گذشته مشکلات زیادی در رابطه با اگزینوس داشت و با توجه به اینکه این شرکت نسخه‌ای از اسنپدراگون را در کشور خود کره جنوبی عرضه می‌کند، جایی که معمولاً با اگزینوس عرضه می‌شود، به نظر می‌رسد که سامسونگ حداقل از برخی از این مشکلات آگاه بوده است.

اگر این شرکت سال آینده چیپست Exynos 2300 را عرضه کند، ممکن است شاهد ظهور گره تولید GAAFET 3 نانومتری آن باشیم. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که نود تولید GAAFET آن به دلیل بازده پایین به تعویق افتاده است، که ممکن است در این که چرا شایعات حاکی از استفاده سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در سال جاری است، نقش داشته باشد.

همچنین، در اجلاس کوالکام امسال در مائویی، کوالکام اعلام کرد که سامسونگ اکنون شریک رسمی ارائه دهنده سری اسنپدراگون پرو است. در حالی که وضعیت چیپست در حال حاضر مشخص است، به نظر می رسد که ما شاهد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در مدل های S23 بیشتری نسبت به قبل باشیم.

پیکسل‌های بیشتر را فراموش کنید، حسگر بهتری به ما بدهید!

حتی با وجود اینکه هیچ چیز رسمی نیست، شایعات قابل اعتماد منتشر شده توسط Ice Universe نشان می دهد که گوشی برتر سگ گلکسی S23، Ultra، به دوربین اصلی ارتقا یافته حسگر ISOCELL 200 مگاپیکسلی خواهد داشت. در حالی که یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی – یعنی ۲۰۰ میلیون پیکسل – مطمئناً چشمگیر به نظر می رسد، همچنین کمی حقه است. داشتن این تعداد پیکسل به سامسونگ این امکان را می‌دهد تا پیکسل‌سازی تهاجمی‌تری را انجام دهد و از طریق برش‌های درون سنسور، «زوم ۲ برابری بدون ضرر» تولید کند. این‌ها ویژگی‌های مفیدی هستند، اما داشتن پیکسل‌های زیاد جنبه‌های منفی واضحی دارد، مانند نیاز به نور بیشتر برای پر کردن همه پیکسل‌ها و زمان بیشتر برای فوکوس خودکار.

مگاپیکسل بیشتر به معنای دوربین بهتر نیست!

مگاپیکسل بیشتر به معنای دوربین بهتر نیست. در واقع، مگاپیکسل، در عصر حاضر، بدون شک کم اهمیت ترین عامل در کیفیت دوربین است. مواردی مانند اندازه سنسور اهمیت قابل توجهی بیشتری دارند. این امر با استفاده از گوشی‌های پرچمدار گوگل و ویوو از دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی (از قضا، اینها هم سنسورهای سامسونگ هستند) در دو سال گذشته مشهود است و به طور گسترده‌ای آن‌ها را برتر از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی Galaxy S21/S22 Ultras می‌دانند.

شایعه شده است که سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا از سنسور ۱/۱٫۳ اینچی استفاده می کند که طبق استانداردهای ۲۰۲۳ کوچک است. آیفون ۱۴ پرو دارای سنسور تصویر بزرگ تری است و سنسور ۱ اینچی سونی IMX989 که در شیائومی ۱۲ اس اولترا و ویوو ایکس ۹۰ پرو پلاس آینده استفاده شده است، به طور قابل توجهی بزرگتر است. یک سنسور بزرگتر اطلاعات نور و تصویر بیشتری را ثبت می‌کند و در نتیجه محدوده دینامیکی بهتر، عمق میدان طبیعی‌تر و فقط اطلاعات بیشتری را برای ISP گوشی هوشمند پردازش می‌کند.

صادقانه بگوییم، برای سامسونگ برای اعمال هر گونه تغییر در سری S23 خود بسیار دیر شده است، زیرا این گوشی ها به خوبی در مرحله تولید انبوه هستند. بنابراین می توان امیدوار بود که اطلاعات فاش شده اشتباه باشد یا سامسونگ ترفندهای پردازش نرم افزاری عجیبی را برای غلبه بر تفاوت در اندازه سنسور تصویر ایجاد کرده است.

گزینه های ذخیره سازی بیشتر برای Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus

جای تعجب نیست که سامسونگ عشق بیشتری به گلکسی اس ۲۲ اولترا نشان داد و آن را با همه زنگ ها و سوت ها بسته بندی کرد تا بتواند کاربران را متقاعد کند که پول بیشتری خرج کنند. پرداخت هزینه اضافی برای تجهیزات اضافی مانند پشتیبانی از قلم S و لنز زوم پریسکوپ خوب است، اما برای چیزهای اساسی مانند فضای ذخیره سازی نباید اینطور باشد.

در حال حاضر، فقط می‌توانید گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس را با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بخرید. از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۲ اولترا را می توان با ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی خریداری کرد. این باید با مدل های Galaxy S23 تغییر کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر مجبور به انتخاب یک تلفن بزرگتر شود. نفسم را برای این یکی حبس نمی کنم، اما دوست دارم حداقل ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس ببینم.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.