• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

تلاش برای کودتای اقتصادی در ایران / مگر می‌شود هر روز قیمت خودرو، دلار و طلا بالا برود و کسی پیگیری نکند

  • کد خبر : 45763
  • 25 فوریه 2023 - 10:32
تلاش برای کودتای اقتصادی در ایران / مگر می‌شود هر روز قیمت خودرو، دلار و طلا بالا برود و کسی پیگیری نکند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در نماز جمعه این هفته تبریز گفت: شرایط کنونی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم چنان می‌نماید که دشمنان درصدد عملیات های روانی معیشت پایه هستند تا به این طریق زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و با بهره برداری از رسانه های معاند و فضای مجازی کودتای اقتصادی را در ایران اجرا کنند.

توطئه های دشمنان و تلاش برای کودتای اقتصادی در ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در نماز جمعه این هفته تبریز، وجود التهاب در بازار ارز و طلا و افزایش قیمت های شدید در بازار خودرو را غیر قابل قبول خواند و افزود: هر چند ما تاکید بر اقدامات نظارتی داریم و باید این موضع با جدیت دنبال شود، اما نباید توطئه های دشمنان با هدف فشار بر اقتصاد کشور را نادیده گرفت. این امر نشان دهنده نبود نظارت کافی است.

تهدید جمهوری اسلامی ایران به بهانه های واهی مثل پرونده هسته ای، فعالیت های موشکی و پهپادی و مسایل حقوق بشری و نیز راه انداختن کمپین و تجمع‌های مخالفان در خارج از کشور را از جمله رویکردهای جدید دشمنان نظام است.

 گفت : از دولت مردمی و انقلابی انتظار داریم همان گونه که رئیس جمهوری وعده نظارت های دقیق و جدی دادند، دستگاه‌های نظارتی در وزارت صمت و همچنین بانک مرکزی تلاش های خود را بیشتر کنند، چراکه مگر می‌شود هر روز قیمت خودرو، دلار و طلا بالا برود و کسی آن را پیگیری نکند.

شرایط کنونی، مردم به خصوص خانوارهای آسیب پذیر را آسیب پذیرتر می کند

وی با بیان اینکه شرایط کنونی، مردم به خصوص خانوارهای آسیب پذیر را آسیب پذیرتر می کند، افزود: : هم اکنون به لحاظ معیشتی مردم در فشار هستند و هرچند تلاش هایی از سوی دولت صورت می گیرد اما نظارت ها کم است.

امام جمعه تبریز موضع گیری های اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این رفتارها بازی جدید آژانس است، دستیابی بازرسان این نهاد به اورانیوم با خلوص ۸۴ درصد در تاسیسات غنی‌سازی ایران به ادعای یکی از خبرگزاری ها را کذب خواند و گفت: اینکه ادعا می شود ایران تنها ۶ درصد با درجه تسلیحاتی فاصله دارد، تعجب برانگیز است.

این ادعاها در کنار اتهامات سخیف ضد ایرانی در نشست امنیتی مونیخ نیز مطرح شده است و به خوبی آشکار می شود که اگر این ادعاها کنارهم چیده شود، عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی در روزهای پایانی سال شدت می گیرد.

ایران اسلامی هرگز به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رود، تهران به غنی‌سازی بیش از ۶۰ درصد برای توسعه پیشران‌های هسته‌ای به میزانی اهمیت می‌دهد که در توافق برجام هم مورد اشاره قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.