• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

اوکراین به انفجار پل کریمه اعتراف کرد

  • کد خبر : 48668
  • 09 جولای 2023 - 11:41
انفجار پل کریمه

یکی از مقام های ارشد دفاعی اوکراین در پانصدمین روز جنگ به مسئولیت حمله سال گذشته میلادی که پل کریمه را به شدت تخریب کرد، اعتراف کرد.

به نقل از پایگاه خبری اینسایدر، “هانا مالیار” معاون وزیر دفاع اوکراین در پستی تلگرامی نوشت، پل “تنگه کرچ” که چهار سال پس از پیوستن کریمه به روسیه در ۲۰۱۴ افتتاح شد برای ایجاد اختلال در خطوط تامین روسیه هدف قرار گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد، شنبه ۲۷۳ روز از نخستین حمله به این پل می‌گذرد که با هدف ایجاد شکاف و اختلال در ارسال تجهیزات و لجستیک به روس‌ها انجام شد.

مسئولیت اوکراین در حمله اکتبر ۲۰۲۲ به این پل یک راز آشکار بوده است.

پاییز گذشته میلادی نیز روزنامه نیویورک تایمز تحقیقاتی را با عنوان “چطور اوکراین پل کلیدی روسیه را منفجر کرد” منتشر کرد که با جزئیات نشان می‌دهد  اوکراینی‌ها یک کامیون پر از مواد منفجره را به روی پل فرستاده و آن را در نیمه راه منفجر کردند که باعث کشته شدن چهار تن و تخریب جدی سازه شد که در نهایت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آن را “اقدامی تروریستی” نامید.

 انفجار پل کریمه

اگرچه مقام‌های اوکراینی پیشتر مدعی شده بودند که مسئولیتی در این اقدام ندارند اما به آن اشاره می‌کردند.

میخائیلو پودولیاک، یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اکتبر گذشته میلادی در توئیتی نوشت: هر چیز غیرقانونی باید منهدم شود، هر چیز به سرقت رفته باید به اوکراین برگردانده شود، هر چیزی که توسط روس‌ها اشغال شده باید مطرود شود.

تخریب این پل علاوه بر تحقیر پوتین، بر تلاش‌های مسکو برای انتقال تجهیزات به کریمه نیز اثر گذاشت. روزنامه مسکو تایمز گزارش کرد رفت و آمد وسایل نقلیه در فوریه ۲۰۲۳ به صورت کامل از سر گرفته شد اما حمل و نقل ریلی در مه انجام شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48668

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.