• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

این یزدانی این دیوید تیلور را نمی‌توانست ببرد

  • کد خبر : 50607
  • 18 سپتامبر 2023 - 9:25
دیوید تیلور

دیوید تیلور، ستاره وزن ۸۶ کیلو، برای پنجمین بار حسن یزدانی را مغلوب ساخت و با این پیروزی به مدال طلای جهان رسید.

حسن یزدانی قهرمان ایرانی وزن ۸۶ کیلوگرم در کشتی انتقامی امشب خود دوباره حریف دیوید تیلور امریکایی نشد و این‌بار شکست سنگین را مقابل حریف تجربه کرد که احتمالاً با ضربه فنی به سود تیلور به پایان رسید.

حریف آمریکایی طبق معمول با نفس چاق و با تبحر در زیرگیری بارها و بارها به پای فوق‌ستاره ایرانی کشتی جهان رسید و این‌بار با یک پیروزی قاطع مدال طلای جهان را در این وزن به گردن آویخت.

نکته کلیدی مسابقه جایی بود که پیش از وقت استراحت تیلور به یزدانی هجوم برد، اما یزدانی که در آستانه خاک شدن بود کُنده او را کشید و با تاباندن او داوران پنج امتیاز به وی دادند، اما این صحنه بلافاصله مورد اعتراض کادرفنی تیم آمریکا قرار گرفت و داوران نتیجه را دو بار تغییر دادند تا در نهایت دو کشتی‌گیر با نتیجه پنج بر سه به سود تیلور به کنار تشک بروند.

با آغاز وقت دوم دوباره حملات از سوی تیلور بود و دست یزدانی به پای حریف نمی‌رسید و فقط تلاش می‌کرد با خیمه زدن و غافلگیر کردن او از چپ و راست به پشت او برسد که در هیچکدام از تلاش‌ها موفق نبود. در این حال تیلور دو بار دیگر خود را به پای یزدانی رساند و در شرایطی که حسن دوباره به دنبال واکنش نشان دادن به حملات وی بود، یک بار دیگر خاک شد و در بار دوم خاک شد و اسیر تیلور شد تا قبل از سوت پایان مسابقه پشتش با تشک آشنا بشود.

این یک شکست تکنیکی و البته تاکتیکی برای یزدانی بود که دوست داشت این کشتی را با پیروزی به پایان برساند تا برای حضور در رقابت‌های المپیک پاریس روحیه دوچندان مقابل این غول متوقف نشدنی آمریکایی داشته باشد. با این حال رقابت آنها همچنان ادامه خواهد داشت و آنها دوباره در فینال پاریس یکدیگر را ملاقات خواهند کرد بلکه یزدانی تا آن زمان روش پیروزی مقابل ستاره آمریکایی را آموخته باشد. اگرچه کشتی‌های این دو طوری پیش رفته که انگار هیچوقت نمی‌شود مغلوب کرد و از او یک بازنده ساخت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=50607

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.