• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

سرویس مدارس این دانش‌آموزان رایگان شد

  • کد خبر : 50802
  • 23 سپتامبر 2023 - 13:31
سرویس مدارس

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه این دولت منابع دولتی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته است گفت: هیات وزیران برای نخستین بار در آیین نامه اجرایی حمل‌ونقل سرویس مدارس به موضوع دانش‌آموزان استثنایی و بحث ایاب و ذهاب رایگان آنها پرداخت و هفته گذشته این موضوع به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

حمید طریفی حسینی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس که با حضور وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی در مدرسه استثنایی پسران ساریخانی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت تعاون را کلیدی‌ترین دستگاه و شریک راهبردی خودمان در آموزش و پرورش استثنایی می‌دانیم زیرا هدف و ماموریت مشترک داریم و به ۱۰۵ هزار دانش‌آموز استثنایی در شش گروه‌ معلولیت و ۵۰ هزار دانش آموز دارای اختلالات خدمت‌رسانی می‌کنیم. ۱۰۵ هزار دانش آموز به صورت مستقیم در حال دریافت خدمات از وزارت تعاون و سازمان بهزیستی هستند و به دلیل اینکه مهارت آموزی و حرفه آموزی اساس آموزش در دوره متوسطه اول و دوم است از همین رو با هر دو دستگاه تفاهمنامه‌های خوبی داریم.

وی افزود: دانش آموزان را مهم‌ترین سرمایه و دارایی و با ارزش‌ترین و گران قیمت‌ترین سرمایه کشور می‌دانیم و تفاوتی بین دانش‌آموز استثنایی و عادی قائل نیستیم. وظیفه ما در دولت این است که راه را برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان هموار کنیم.

طریفی حسینی با بیان اینکه در سند تحول گفته شده مدرسه محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه کشور است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی در مدار توجه مسئولان کشور قرار گرفته است‌. ما در نقطه عطف تاریخی در توجه به آموزش و پرورش از سوی ارکان مختلف حاکمیت هستیم. دستگاه‌های دولتی و مردم نسبت به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: اقدامات بی‌نظیر این دولت نسبت به آموزش و پرورش شرایطی فراهم کرد تا خدمات موثرتری ارائه شود؛ سازمان اداری استخدامی کشور حدود هزار ردیف استخدامی را در اختیار ما قرار داد تا نیروی کار درمانگر و گفتاردرمانگر جذب کنیم.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر۶۵۰نیروی توانبخشی داریم، یادآور شد: آزمون جذب یکهزار نیرو در مهرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در قانون بودجه کشور این دولت منابع دولتی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کرد و هیات وزیران برای نخستین بار در آیین نامه اجرایی حمل‌ونقل سرویس مدارس به موضوع دانش آموزان استثنایی و بحث ایاب و ذهاب رایگان آنها پرداخت و هفته گذشته این موضوع به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی مراکز جامع از دوره پیش دبستان با رویکرد مداخله به هنگام و ارائه خدمات به دانش آموزان گفت: اکنون ۸۱۱ مجوز مرکز جامع را در سطح کشور صادر کردیم و مراکز در حال استقرار هستند.

وی همچنین گفت: از رشد و توسعه کمی آموزش و پرورش گذر کردیم و بحث کیفیت‌بخشی و کیفیت‌سازی آموزش را دنبال می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=50802

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.