• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
11

سرماخوردگی: بررسی دلایل اصلی و نقش سیستم ایمنی در فصل سرد

  • کد خبر : 51026
  • 30 سپتامبر 2023 - 15:09
سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های رایج در فصل سرد سال است. در این مقاله به بررسی دلایل اصلی سرماخوردگی خواهیم پرداخت.

ویروس‌ها

ویروس‌ها عامل اصلی سرماخوردگی هستند. ویروس رینو، ویروسی است که بیشترین سرماخوردگی‌ها را ایجاد می‌کند. ولی باید توجه داشت که بیش از ۲۰۰ نوع ویروس می‌توانند سبب سرما خوردگی شوند.

سیستم ایمنی ضعیف

سیستم ایمنی ضعیف نقش مهمی در ابتلا به سرماخوردگی دارد. افراد با سیستم ایمنی ضعیف، مانند کودکان و سالمندان، بیشتر در معرض خطر سرما خوردگی هستند.

تماس با افراد مبتلا

تماس نزدیک با افراد مبتلا به سرماخوردگی چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم، مثلاً از طریق استفاده از لوازم شخص آلوده، می‌تواند منجر به ابتلا شود.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : روش‌های جلوگیری از سرما خوردگی

فصل سرد

فصل سرد نقش قابل توجه‌ای در شایع بودن سرماخوردگی دارد. در فصول سرد، وقت بسیر که در فضای بسته با دیدار کننده‌های بالقوه بوده و تعداد و تنوع ویروس‌های حاضر در محیط افزایش پیدا می‌کند.

عوامل دیگر

عوامل دیگری نظیر آلودگی هوا، کمبود خواب، استرس و کمبود ویتامین C نیز می‌توانند به افزایش خطر ابتلا به سرماخوردی کمک کنند.

به یداد داشته باشید که رعایت نکات بهداشت فردی، استفاده مناسب از لباس گرم در فصول سرد، تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب و خواب کافی، و جلوگیری از تماس نزدیک با افراد مبتلا به سرماخوردی، می‌تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51026

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.