• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

تداوم حملات به غزه و قتل عام کارکنان امداد و دفاع مدنی

  • کد خبر : 51370
  • 16 اکتبر 2023 - 10:33
دفاع مدنی

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی بامداد امروز، دوشنبه حملات خشونت آمیز و شدیدی را با هواپیماهای جنگی و توپخانه سنگین به مناطق مختلف غزه انجام داد. این در حالی است که در دور جدید حملات وحشیانه خود نیروهای امداد و نجات و مقرهای آنها آماج حملات صهیونیست‌ها قرار گرفتند.

در جدیدترین رویدادهای میدانی جنگ غزه، به گفته شاهدان عینی، این حملات خیابان‌ها و چهارراه‌ها را در شرق غزه در منطقه شجاعیه، جمعه بازار و منطقه بین محله شجاعیه و محله زیتون موسوم به «کمربند آتش» را هدف قرار دادند.

حملات گسترده به مناطق غزه و شهادت غیرنظامیان

به گزارش المیادین، اشغالگران منزلی در نزدیکی میدان درابیه در غرب غزه، همچنین محله‌هایی در شمال، شرق و شرق بیت حانون و شرق البریج را آماج حملات هوایی قرار دادند. در خان یونس تعدادی شهید و زخمی شدند. منازل و ساختمان‌های مسکونی هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت. آخرین حمله در خان‌ یونس خانه خانواده زقماط را هدف گرفت که طی آن هشت تن شهید و شماری نیز زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که صبح امروز دوشنبه در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، چهار فلسطینی از جمله سه کودک به شهادت رسیدند.

المیادین در ادامه گزارش خود افزود: منطقه شرقی و مرکزی غزه نیز هدف حملات توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در عین حال اشغالگران صبح امروز مسیر منتهی به گذرگاه رفح را بمباران کردند.

به گفته خبرنگار المیادین، دو قبر جمعی در غزه برای خاکسپاری پیکرهای شهدا آماده شده است.

منابع مطبوعاتی نیز تاکید کردند که شب گذشته خشونت‌بارترین شب نوار غزه بود که در معرض جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر با استفاده از سلاح‌های مرگبار و ممنوعه بین‌المللی است.

در منطقه تل الهوا در جنوب غربی غزه، هدف قرار دادن مستقیم محل تجمع کادر دفاع مدنی و نیروهای امداد و آمبولانس فلسطینی به شهادت هفت نفر از نیروهای امداد و نجات منجر شد.

یکی از شاهدان هدف قرار دادن کادر امداد و دفاع مدنی گفت: اشغالگران مقر دفاع مدنی شناخته شده صلیب سرخ را در زمان تغییر شیفت‌ها هدف قرار دادند که هفت شهید و مجروح زیادی برجای گذاشت.

خبرنگار الجزیره نیز از حملات شدید به تعدادی از محله‌های شهر غزه خبر داد و گزارش داد که بمباران صهیونیستی که دو مقر دفاع مدنی در جنوب و شرق غزه را هدف قرار داد، هفت شهید به دنبال داشت.

در استان خان یونس نیز حمله رژیم صهیونیستی به یکی از منازل خانواده ابومصطفی منجر به شهادت خانواده متشکل از شش نفر از جمله سه کودک شد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، منابع محلی گزارش دادند که جنگنده‌های اشغالگر با چند موشک به خانه‌ای در منطقه قیزان النجار که تعدادی از آوارگان شمال غزه در آن زندگی می‌کنند، حمله کردند که منجر به تخریب کامل خانه و شهادت چهار شهروند از جمله یک دختر شد. منابع افزودند که بسیاری از اعضای این خانواده هنوز زیر آوار هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز یکشنبه اعلام کرد که تلفات بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر به ۲۶۷۹ شهید رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، از شهادت ۲۶۷۹ شهروند و مجروح شدن ۹۶۰۰ شهروند دیگر با جراحات مختلف خبر داد.

تیم دفاع مدنی فلسطین نیز روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ نفر زیر آوار ساختمان‌های ویران شده توسط حملات هوایی صهیونیست‌ها در غزه مفقود شده‌اند.

این تیم در بیانیه‌ای افزود: بسیاری از زنده‌ها ۲۴ ساعت پس از بمباران از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

جمعیت هلال احمر هم گزارش داد که هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر پنج حمله به اطراف بیمارستان القدس در نوار غزه انجام دادند.

هشدار درباره تمام شدن ذخایر سوخت در بیمارستان‌های غزه

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که ذخیره سوخت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای ۲۴ ساعت جوابگو و کافی است.

این دفتر افزود که توقف ژنراتورهای پشتیبان در بیمارستان‌های نوار غزه هزاران بیمار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در این زمینه، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یکشنبه تاکید کرد که حملات اشغالگران به نوار غزه یک «فاجعه انسانی بی‌سابقه» را آشکار کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس به خبرنگاران گفت: «هیچ قطره آب، یک دانه گندم یا یک لیتر سوخت طی هشت روز گذشته اجازه ورود به نوار غزه را نداشته است.

در این راستا می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین روز یکشنبه گفته بود ۵۰ درصد از شهدای بمباران مداوم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در ۹ روز گذشته، کودکان هستند.

الکیله افزود: وضعیت انسانی و پزشکی در نوار غزه فاجعه بار است و ادامه وضعیت به این شکل، خدمات پزشکی را با فروپاشی تهدید می‌کند.

تعداد تلفات ارتش اشغالگر به ۲۹۱ تن رسید

رسانه‌های عبری اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دو سرباز دیگر کشته شده از ابتدای درگیری‌ها در نبرد طوفان الاقصی را منتشر و تعداد افسران و سربازان کشته شده را ۲۹۱ نفر اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «به ۱۵۵ خانواده از مفقود شدن فرزندانشان در نوار غزه اطلاع داده شده است.»

این در حالی است که ارتش اشغالگر اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی آمار جدید، غیر نهایی و رسمی کشته‌شدگان و اسیران در جریان نبرد طوفان الاقصی را اعلام کرده بود.

خبرگزاری آمریکایی ان بی سی گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، آمار کشته شدگان را ۱۴۰۰ تن و زخمی‌ها را ۳۵۰۰ نفر و تعداد اسرای صهیونیست را ۱۲۰ اسیر تا روز یکشنبه اعلام کرد.

منابع پزشکی در رژیم صهیونیستی نیز به رسانه‌های عبری گزارش دادند که هشت مجروح از جمله چهار مجروح وخیم در جلیل غربی به مرکز پزشکی جلیل منتقل شدند.

در صحبت از موشک‌های مقاومت فلسطین، ارتش اشغالگر اعلام کرد که مقاومت بیش از ۶۶۰۰ موشک به سمت شهرک‌ها و تجمعات صهیونیستی شلیک کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51370

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.