• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

رسمی برنده توپ طلا امسال لیونل مسی !!

  • کد خبر : 51754
  • 31 اکتبر 2023 - 9:48
توپ طلا

مراسم اهدای توپ طلای نشریه فرانس فوتبال برگزار شد و مطابق گمانه‌زنی‌‌های صورت گرفته، این جایزه برای هشتمین بار به لیونل مسی تعلق گرفت.

مراسم اهدای توپ طلا، ارزشمندترین جایزه انفرادی جهان فوتبال در سال ۲۰۲۳ شب گذشته (دوشنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در سالن آمفی‌تئاتر شاتله شهر پاریس برگزار شد و همانگونه که از مدت‌ها قبل و پس از معرفی سه نامزد نهایی پیش‌بینی شده بود، این جایزه به لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال اینترمیامی رسید و او هشتمین توپ طلای خود را از دستان رئیسش در اینتر میامی، دیوید بکام تحویل گرفت.

اگرچه سال گذشته برای مسی در رده باشگاهی به همراه پاری‌سن‌ژرمن چندان پرفروغ نبود اما کاپیتان تیم ملی آرژانتین، در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ به آلبی‌سلسته برای فتح جام جهانی قطر کمک کرد و مهمترین افتخار تیمی فوتبال در رده ملی را به ویترین افتخاراتش افزود.

این هشتمین و احتمالاً آخرین باری باشد که مسی ۳۶ ساله توپ طلا را می‌برد، چرا که او در پایان فصل گذشته قید ادامه دوران بازیگری‌اش در اروپا را زد تا در محیطی کم‌فشارتر و کمتر رقابتی مانند MLS آمریکا توپ بزند. مسی پیش از این در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ توپ طلا را برده بود و از این حیث رکورددار است. به این ترتیب حالا فاصله مسی با نفر دوم رده‌بندی بیشترین برندگان توپ طلا یعنی کریستیانو رونالدو به سه مورد افزایش پیدا کرد و فوق‌ستاره آرژانتینی عملاً دست‌نیافتنی شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51754

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.