• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

بمباران اطراف بیمارستان بیماران سرطانی غزه

  • کد خبر : 51759
  • 31 اکتبر 2023 - 10:32
بمباران اطراف بیمارستان

جنگ اسرائیل و حماس وارد بیست و پنجمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

بمباران اطراف بیمارستان بیماران سرطانی غزه

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه بامداد امروز سه شنبه وارد بیست و پنجمین روز خود شده است. رژیم اشغالگر، جنوب لبنان را هم هر از چند گاهی بمباران می‌کند که ماهیت جنگ  افروزی و تلاش سران این رژیم برای بقای در قدرت به قیمت کشتار و ویرانی بیشتر در نوار غزه و البته بی اعتنایی به جان اسرای خود نزد مقاومت را نشان می‌دهد.

در اولین دقایق بامداد سه شنبه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فاصله چند متری بیمارستان اندونزیایی غزه را بمباران کردند که خطر دست زدن اشغالگران به جنایت بزرگ دیگر همانند جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی را هشدار می‌دهد.

تا کنون به گفته مسئولان اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه بیش از ۱۰ هزار انسان بیگناه در حملات بی وقفه جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، شهید و مفقود شده اند و  البته هر لحظه احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

به گفته مسئولان فلسطینی در نوار غزه و یونیسف، بیشتر قربانیان این حملات ددمنشانه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دفتر  اطلاع رسانی  دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوزات به نوار غزه بیش از ۱۸ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته است.

بمباران مجدد بیمارستان بیماران سرطانی در نوار غزه/ شهادت ۷ فلسطینی در محله الزیتون

جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر اطراف بیمارستان بیماران سرطانی را بمباران کردند که در پی آن بیماران از دود ناشی از این بمباران دچار حالت خفگی شدند.

از سوی دیگر در بمباران منزل یک خانواده فلسطینی در خیابان الندیم در محله الزیتون، دستکم هفت نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

صهیونیست‌ها منزل صالح العاروری را منفجر کردند

رسانه های محلی فلسطین صبح امروز سه‌شنبه گزارش دادند که نظامیان اشغالگر صهیونیست که از ساعاتی پیش به شهرک عاروره در شمال غرب رام الله یورش برده بودند، منزل صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس را منفجر کردند.

القسام: یک تانک و یک بولدوزر اسرائیلی را در شمال غرب غزه هدف قرار دادیم

القسام در بیانیه‌ای در تلگرام خود نوشت: مبارزان القسام با مسلسل با نیروهای دشمنِ در حال نفوذ به محور جنوب غزه، درگیر شده و چهار خودرو را با گلوله‌های سلاح زره کوب آل یاسین ۱۰۵ و تله‌های انفجاری  هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: گردان‌های القسام دو تانک و بولدوزر رژیم صهیونیستی را در شمال غرب محور غزه با دو فروند گلوله سلاح آل یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که مبارزان آن در حال مقابله با نیروهای ارتش اشغالگرِ در حال نفوذ به جنوب نوار غزه و درگیری با آنها با مسلسل و موشک هستند.

شاهدان عینی در شمال نوار غزه از شنیدن صدای درگیری‌های شدید با مسلسل در محور شمال غربی شهر بیت لاهیا خبر دادند.

به گفته منابع فلسطینی از نوار غزه، صدای تیراندازی و انفجارهای شدید در شرق شهر بیت حانون در شمال نوار غزه و شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به طور مداوم شنیده می‌شود.

درگیری میان مبارزان جنبش «حماس» و نیروهای صهیونیست پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» که طی آن هزاران موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد، از هفتم اکتبر همچنان ادامه دارد.

پنجمین تلاش برای تهیه قطعنامه درباره غزه؛ آمریکا بزرگترین مانع آتش‌بس

در شرایطی که شهادت غیرنظامیان در غزه بر اثر حملات سنگین رژیم صهیونیستی ادامه دارد اعضای شورای امنیت به رهبری امارات و برزیل در صدد تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید در این شورا هستند.

این پنجمین تلاش برای تصویب قطعنامه در این خصوص است و اعضای شورای امنیت قصد دارند لحن پیش‌نویس را به گونه‌ای تنظیم کنند که هیچ‌یک از اعضای دائم آن را وتو نکنند.

در این میان، آمریکا بزرگترین مانع برای توافق بر سر لحن قطعنامه است. در مذاکرات روز دوشنبه در خصوص پیش‌نویس، واشنگتن خواستار گنجاندن دو کلمه اصلی در متن بود: حماس و گروگان‌ها.

ایالات متحده، مضاف بر این، با هر گونه استفاده از واژه آتش‌بس نیز مخالف است و تنها از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» به منظور رساندن کمک‌های انسانی به غزه حمایت می‌کند.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند هنوز هیچ نشانه‌ای از آمادگی اعضای شورای امنیت برای دادن رأی به قطعنامه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51759

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.