• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

قطع ارتباط سازمان جهانی بهداشت با کارمندان بیمارستان الشفا

  • کد خبر : 52054
  • 12 نوامبر 2023 - 9:32
بیمارستان الشفا غزه

در سی و هفتمین روز جنگ غزه منابعی در نوار غزه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید و درگیری در چهار محور، بمباران نوار غزه را تشدید کرده‌ است در پی این حملات سازمان جهانی بهداشت از قطع ارتباط با افرادی که در بیمارستان الشفا در غزه با آنها تعامل داشته‌، خبر داد.

در ساعات اولیه صبح امروز، یکشنبه نیروهای اشغالگر یک زایشگاه را بمباران کردند که در نتیجه آن دو پزشک شهید شدند.

به گفته منابع مطبوعاتی، رژیم صهیونیستی طی بمبارانی شنبه شب زایشگاه مهدی در محله النصر در غرب شهر غزه را هدف قرار داد که بر اثر آن دو پزشک شهید و تعدادی از آوارگان زخمی شدند. این منابع افزودند که آوارگان در بیمارستان از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهند تا برای تخلیه آنها و نجات مجروحان مداخله کند.

به رغم اینکه ارتش اشغالگر روز شنبه مدعی شد که به تخلیه نوزادان از بیمارستان الشفا، بزرگترین بیمارستان نوار غزه کمک خواهد کرد تا در برابر جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه که بیانیه‌های خود را در محکومیت حملات تندتر کرده‌اند، انسان دوستانه جلوه کند،‌ پهپادهای رژیم صهیونیستی مجتمع پزشکی الشفا را بمباران کردند.

یک منبع پزشکی فلسطینی گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی یک چاه و مخازن آب در مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه را بمباران کردند و ارتش همچنان به حملات و گلوله باران‌های شدید در اطراف مجاورت بیمارستان ادامه می‌دهد.

پیش از این، روز شنبه، پزشکان اعلام کردند که دو نوزاد نارس در بیمارستان شهر غزه بر اثر توقف فعالیت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان به دلیل قطع برق جان خود را از دست دادند.

سازمان غیردولتی صهیونیستی پزشکان برای حقوق بشر گزارش داد که «خطر واقعی جان ۳۷ نوزاد نارس دیگر را تهدید می‌کند».

محمد عبید جراح بیمارستان الشفا مرگ این دو نوزاد نارس را تایید کرد و افزود که یک بیمار بالغ نیز به دلیل نبود برق دستگاه تنفس، جان خود را از دست داد.

او در یک فایل صوتی که توسط پزشکان بدون مرز منتشر شده، گفت: ما  خواهان تضمین هستیم تا بتوانیم بیماران را تخلیه کنیم، زیرا حدود ۶۰۰ بیمار داریم.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که گزارش‌های وحشتناک در مورد حملات مکرر به بیمارستان منتشر می‌شود، ما تصور می‌کنیم کسانی که در آنجا با آنها کار می‌کنیم و تعامل داریم به ده‌ها هزار آواره‌ای پیوسته‌اند که از منطقه گریخته‌اند.»

یک منبع پزشکی فلسطینی از شهادت تعدادی مجروح بر اثر قطعی برق در مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه خبر داد.

خانواده‌های فلسطینی که در خانه‌هایشان محبوس شده‌اند، خواستار خروج و نجات هستند

هبه عکیله، خبرنگار الجزیره گفت: صدها خانواده فلسطینی که در داخل منازل خود در محله‌های مسکونی گیر افتاده‌اند و شاهد تهاجمات رژیم صهیونیستی به شهر غزه هستند، از سازمان‌های مربوطه به‌ویژه صلیب سرخ بین‌المللی درخواست کرده‌اند تا آنها را از آنجا بیرون کنند.

وی افزود: این خانواده‌ها مجروحانی دارند که برخی از آنها به دلیل عدم درمان به شهادت رسیده‌اند، زیرا آمبولانس‌ها نمی‌توانند از بیمارستان‌ها به محله‌های مسکونی که شاهد بمباران و هجوم نیروهای اشغالگر هستند، حرکت کنند.

درگیری شدید بین مقاومت و اشغالگران در شمال نوار غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در شمال بیت حانون، منطقه ابرج العوده، در شمال جبالیا و در بیت لاهیا در شمال نوار غزه در حال وقوع است.

این خبرنگار به درگیری همزمان در چندین منطقه در شهر غزه از جمله محله‌های النصر و شیخ رضوان و اطراف اردوگاه الشاطی (شمال غربی) اشاره کرد.

ساعد السویرکی خبرنگار روسیا الیوم نیز گفت: ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید با مبارزان گروه‌های فلسطینی در خیابان سرباز گمنام در مرکز غزه، به آسمان غزه بمب‌های نوری شلیک کرد.

به گفته این منابع، درگیری‌ها در اطراف چهارراه اتصالات، خیابان الشهداء، نزدیک برج الوحده در خیابان النصر و در مجاورت بیمارستان الشفاء ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که نیروهای صهیونیست در حال انجام حملات توپخانه‌ای سنگین و شلیک بمب‌های سبک در اطراف برج‌های العوده و مدرسه الشقیری در شمال نوار غزه هستند.

شاهدان عینی از غزه گفتند که درگیری‌ها بین گروه‌های فلسطینی و نیروهای اشغالگر در اطراف برج‌های العوده در شمال بیت حانون و در منطقه العطاطره در شمال نوار غزه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در شمال بیت حانون، منطقه ابرج العوده، در شمال جبالیا و در بیت لاهیا در شمال نوار غزه در حال وقوع است.

اگرچه ارتش اشغالگر مدعی است که حماس کنترل خود را بر شمال نوار غزه از دست داده است، اما درگیری‌ها و عملیات‌های روزانه رزمندگان گردان‌های القسام در آنجا این ادعا را رد می‌کند

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۵ سرباز خود در شمال غزه خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مجوز انتشار خبر کشته شدن پنج نظامی صهیونیست در جریان درگیری با مبارزان حماس در غزه را یافته است.

براساس این بیانیه، سرگرد متان مایر، ۳۸ ساله، اهل اودیم، از سربازان گردان ۶۹۷ تیپ ۵۵۱ ، سرگرد موشه یدیدیا لیتر، ۳۹ ساله، مین زوریم، عضو گردان ۶۹۷، تیپ تیرهای آتش ۵۵۱، که به عنوان فرمانده دسته در واحد شیلداگ خدمت می‌کرد، سرگرد یوسف هایم یوسی هرشکویچ، ۴۴ ساله، اهل گیفاعوت، نیروی گردان ۶۹۷ تیپ ۵۵۱، سرگرد سرگئی شمارکین، ۳۲ ساله، اهل کریات شمونا، نیروی گردان ۶۹۷ تیپ ۵۵۱ و سرگرد ناتانیل ناتی هاروش، ۳۴ ساله، اهل بیت المقدس، نیروی واحد ۵۰۸۴ معاونت اداری تیپ گیفعاتی، در جریان عملیات در شمال نوار غزه کشته شدند.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که شش سرباز دیگر از جمله یک افسر و چهار سرباز ذخیره از گردان ۶۹۷ و یک افسر گردان ۱۲ در تیپ گولانی به شدت مجروح شدند.

یک روزنامه‌نگار صهیونیست اعتراف کرد که صحبت درباره تعداد کشته شدگان ارتش در غزه دشوار است

یک روزنامه نگار صهیونیست اعتراف کرد که صحبت درباره آمار واقعی کشته‌ها و مجروحان ارتش اشغالگر به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه دشوار است.

به گزارش وبگاه «میدل ایست آی» انگلیس، خبرنگار عبری «کانال ۱۲» اعتراف کرد که به دلیل سانسور نظامی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند درباره تعداد سربازان صهیونیست موجود در بیمارستان برزیلای در عسقلان یا تعداد کشته‌ها یا زخمی‌ها صحبت کند.

هشدار هلال احمر فلسطین درباره مشکل کم آبی نوزادان بستری در بیمارستان القدس

هلال احمر فلسطین شامگاه شنبه هشدار داد که نوزادان بیمارستان القدس غزه به دلیل کمبود شیر از کم آبی رنج می‌برند.

هلال احمر فلسطین پیشتر نوشته بود: همکاران ما در اتاق عمل اورژانس غزه علی‌رغم قطعی برق و ادامه بمباران شدید در اطراف بیمارستان القدس به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند.

این نهاد با بیان اینکه از ۱۸ دستگاه آمبولانس متعلق به جمعیت هلال احمر فلسطین تنها هفت دستگاه آمبولانس در غزه و مناطق شمالی فعال هستند، خاطرنشان کرد: مابقی آمبولانس‌ها به دلیل تمام شدن سوخت در ساعات آینده در خطر از کار افتادن هستند.

ارتش اشغالگر از هفتم اکتبر گذشته در بحبوحه محاصره بیشتر ساکنان نوار غزه، کمبود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و بمباران بیمارستان‌ها و مدارس توسط هواپیماهای صهیونیست به جنگ خود در نوار غزه ادامه داده است.

بمباران هوایی و عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی از جمله ۴۵۰۶ کودک و مجروح شدن ۲۷۰۰۰ نفر دیگر و کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ صهیونیست و بیش از ۵۰۰۰ زخمی از طرف صهیونیست‌ها شده‌ است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=52054

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.