• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

آغاز آتش‌بس در ادلب سوریه

  • کد خبر : 5297
  • 31 آگوست 2019 - 5:26

ارتش سوریه موافقت خود را با آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در ادلب از بامداد شنبه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از سانا، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور با آتش‌بس در منطقه کاهش تنش سوریه از بامداد روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) در ادلب سوریه موافقت کرده است.

همچنین  وزارت دفاع روسیه، روز جمعه اعلام کرد ارتش سوریه عملیات نظامی‌ در ادلب را از روز شنبه ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) به‌صورت یک‌طرفه متوقف خواهد کرد.

مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» گفت: «به‌منظور تثبیت اوضاع، مرکز آشتی روسیه در سوریه به توافقی برای آتش‌بس یک‌طرفه از طرف نیروهای دولتی سوریه، از ساعت ۶ صبح ۳۱ ماه اوت ۲۰۱۹ در منطقه کاهش تنش در ادلب رسیده است».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود، توافق روسیه و ترکیه درباره منطقه ادلب، به‌رغم دشواری‌ها به‌قوت خود باقی‌ است و کشورش نمی‌تواند در مقابل حملات عناصر مسلح در این منطقه دست‌بسته بنشیند.

ارتش سوریه در حالی اقدام به آتش‌بس یک‌طرفه در ادلب می‌کند که پیشروی‌هایش طی هفته‌ها و روزهای اخیر در این منطقه سیر صعودی یافته است.

آغاز-آتش‌بس-در-ادلب-سوریه

استان ادلب با ۱۱ درصد از  مساحت ۱۸۵ هزار و ۱۸۰ کیلومتر مربعی سوریه، در غربی ترین نقطه از خاک  این کشور و در کنار استان های حلب از شرق، حماه و لاذقیه از جنوب و غرب قرار دارد.

از زمان لغو آتش ‌بس (۱۴ مرداد ماه) در دو استان حماه و ادلب به دلیل اقدامات تروریست‌ها و گروه‌های مورد حمایت ترکیه، تا کنون ارتش سوریه موفق شده است، ۳۰ نقطه را با  عملیات نظامی، آزاد کند.

آتش‌بس-دولت-سوریه-در-ادلب-از-روز-شنبه-آغاز-می‌شود

مسکو: آتش‌بس دولت سوریه در ادلب از روز شنبه آغاز می‌شود

 مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز (جمعه) اعلام کرد که دولت دمشق تصمیم گرفته تا از روز سی‌ویکم آگوست (شنبه) آتش‌بس یکجانبه‌ای را در ادلب برقرار کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه با اعلام خبر برقراری آتش‌بس ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب، از تمام عناصر مسلح و شبه‌نظامیان معارض خواست تا به این آتش‌بس پایبند باشند.

پیشتر امروز «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که از فعالیت نیروهای دولت سوریه در اطراف پست‌های دیده‌بانی ترکیه در منطقه ادلب ابراز نگرانی کرده بود، گفت: «روسیه به ما تضمین داده است که نیروهای سوریه به پست های دیده‌بانی ما [در منطقه کاهش تنش ادلب] حمله نکنند».

خبر آتش‌بس یکجانبه ارتش سوریه در ادلب در حالی است که سخنگوی کاخ کرملین چند روز پیش از نگرانی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از فعالیت گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داده بود.

ترکیه طی روزهای اخیر از تشدید عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در ادلب ابراز نگرانی کرده و تحرکات آنکارا از زمان حمله ارتش سوریه به یک کاوان نظامی ترکیه در ادلب و محاصره یک پست دیده بانی این کشور در سوریه افزایش یافته است.

پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب پس از آن آغاز شد که اوایل ماه اوت جبهه‌ النصره اعلام کرد که به آتش‌بس و توافق کاهش تنش (میان ترکیه با روسیه و ایران و سوریه) پایبند نخواهد ماند. جبهه النصره تأکید کرده بود که حتی یک سرباز خود را هم از خط توافق موسوم به کاهش تنش عقب نخواهد کشید. دمشق مسئولیت این امر را بر عهده ترکیه دانسته بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5297

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.