• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

عادت‌های معمولی که شما را پیر می‌کند

  • کد خبر : 53322
  • 22 فوریه 2024 - 10:37

یا شما هم سریع‌تر از سن خودتان پیر می‌شوید؟ اگر در آینه نگاه می‌کنید و از آنچه در آینه می‌بینید، راضی نیستید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی از عادت‌های معمولی خود را دوباره ارزیابی کنید.

عادت‌های معمولی

 غذایی که می‌خورید و حتی خوابی که دارید می‌تواند چهره شما را پیرتر از حد واقعی نشان دهد و دوره زندگی شما را کوتاه‌تر کند.

این مقاله را از قلم نیندازید : « انار » بیش از آنکه میوه باشد، داروست!

در این مقاله متخصصان در مورد عادت‌های معمولی که می‌توانند فرآیند پیری را سرعت ببخشند، صحبت خواهند کرد و روش‌هایی برای معکوس کردن آن بیان می‌کنند.

انجام چند کار با هم

اگر در عادت‌های معمولی کارهایی که باید انجام دهید، هرگز پایان ندارد، پس استرس زیادی روی بدن شما خواهد بود. مردم فکر می‌کنند انجام چند کار با هم خوب است اما در واقع هیچ کاری سر جای خودش انجام نمی‌شود.

تنها اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد، ایجاد استرس است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که استرس مزمن باعث تحریک رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود.

این مولکول‌های ناپایدار به سلول‌های سالم بدن آسیب وارد می‌کنند و مسئول پیری در انسان هستند. به جای این که همه کارها را با هم انجام دهید، در یک زمان مشخص روی انجام یک کار تمرکز و سعی کنید آن را به پایان برسانید.

خوردن دسرهای شیرین را دوست دارید

اگر در عادت‌های معمولی عاشق این دسرهای شیرین و خوشمزه علاوه بر این که باعث چاق شدن شما می‌شوند، می‌توانند دندان‌های شما را نیز خراب کنند. همان طور که خودتان نیز می‌دانید دندان خراب باعث می‌شود، چهره زیبایی نداشته باشید.

مولکول‌های شکر خودشان را به فیبرهای پروتئینی در هر کدام از سلول‌ها متصل می‌کنند. این فرآیند آسیب‌رسان به عنوان گلیکوزیله شدن شناخته شده و می‌تواند باعث از دست رفتن درخشندگی، ایجاد حلقه‌های سیاه دور چشم، پف شدن زیر چشم، افزایش خطوط و چین و چروک، از دست رفتن برآمدگی‌های زیبای صورت و افزایش اندازه منافذ گردد.

تلویزیون زیاد نگاه میکنید

اگر شما هم در عادت‌های معمولی دوست دارید تمامی برنامه‌های تلویزیون را تماشا کنید، خبر بدی برایتان داریم. مطالعات انجام شده که در مجله sport medicine به چاپ رسیده، ۱۱۰۰۰ استرالیایی را مورد بررسی قرار داده است. این افراد تقریبا ۲۵ ساله یا بالاتر بودند. تحقیقات انجام شده نشان داد که هر ساعتی که فرد تلویزیون تماشا می‌کند، ۲۲ دقیقه از زندگی‌اش کاسته می‌شود.

افرادی که به طور متوسط ۶ ساعت از روز خود را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، ۵ سال کمتر از سایر افراد عمر خواهند کرد. این موضوع به خاطر نشستن‌های طولانی مدت و غیر فعال بودن است. زمانی که شما بیشتر از ۳۰ دقیقه می‌نشینید، بدن شروع به ذخیره کردن شکر در سلول‌ها می‌کند و همین امر نیز موجب اضافه وزن می‌‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53322

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.