• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

سید ابراهیم رئیسی و امیرعبدالهیان و دیگر همراهان به شهادت رسید

  • کد خبر : 54585
  • 20 می 2024 - 9:39

رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید، حین خدمت و ‏انجام وظیفه برای مردم ایران دچار سانحه شد و به شهادت رسید.

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید

کسانی که همراه ابراهیم رئیسی به شهادت رسید

در این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند که همگی به شهادت رسیدند.

بالگرد حامل رئیس جمهور ـ که برای افتتاح سد خداآفرین به منطقه مرزی رفته بود ـ در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد که طی آن آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کنار همراهانش به مقام والای شهادت نائل آمدند.

به شهادت رسیدن خدمه پروازی بالگرد

همچنین خدمه پروازی بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم حفاظت وی شامل سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین نیز به شهادت رسیدند.

بیانیه دولت تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود

در همین زمینه دولت جمهوری اسلامی  تا ساعتی دیگر بیانیه‌ای را صادر خواهد کرد. آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

زندگی نامه ابراهیم رئیسی

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

واکنش منصوری به ابراهیم رئیسی به شهادت رسید

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به انتشار اخباری از وضعیت نهایی وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور و همراهانش واکنش نشان داد.

محسن منصوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از آیه «انا لله و انا الیه راجعون» و هشتگ «سیدالشهدای خدمت»، به انتشار اخباری از وضعیت نهایی وقوع سانحه برای هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش واکنش نشان داد.

هیات دولت جلسه فوق‌العاده تشکیل داد

هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش تشکیل جلسۀ فوق‌العاده داد. زمان و مکان دقیقِ مراسم وداع با ابراهیم رئیسی به شهادت رسید و همراهانش توسط دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54585

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.