• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

  • کد خبر : 54634
  • 25 می 2024 - 9:48

کتاب جاناتان مرغ دریایی رمانی کوتاه  نوشته ی ریچارد باغ است.این کتاب داستان و سرگذشتی از زندگی همه ی انسان هاست که به زندگی در اجتماع خود ساخته عادت کرده اند و ذهنیتی از خارج شدن از قوانین و چهارچوب های خود ساخته را ندارند.

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

خلاصه کتاب جاناتان مرغ دریایی :

جاناتان مرغ دریایی ، روایت داستان یک مرغ دریایی به نام جاناتان است که بر خلاف همنوعانش که فقط به دنبال غذا هستند ، شور و اشتیاقی برای پرواز دارد .

او به جای این که وقت خود را صرف غارت و جر و بحث با دیگر مرغ های دریایی کند ، به دنبال تسلط بر هنر پرواز و کشف تمام زیبایی های آن است .

جاناتان ساعت های زیادی را صرف تمرین حرکات آکروباتیک ، شیرجه زدن و اوج گیری به ارتفاعات باور نکردنی می کند .

علاقه ی زیاد جاناتان به پرواز باعث می شود مرغ های دریایی دیگر او را مسخره کنند و دیوانه بدانند در نهایت او را از گله دور می اندازند و از جزیره خود تبعید می کنند .

جاناتان با وجود تنهایی تسلیم نمی شود به تمرین و یادگیری ادامه داده و به زودی ه سطحی از مهارت در پرواز می رسد که هیچ مرغ دریایی دیگری تا به حال به آن نرسیده است .

این کتاب را از دست ندهید :معرفی کتاب سال بلوا اثر عباس معروفی

در حین پرواز در میان ابرها ،جاناتان با مرغ دریایی پیر و عارفی به نام چیانگ بر خورد می کند .چیانگ به جاناتان در مورد دنیایی فراتر از جزیره اش و وجود سطحس بالاتر از وجود که کمال نامیده می شود ، آموزش می دهد .

با راهنمایی چیانگ ، جاناتان به سطحی از آگاهی معنوی دست می یابد و یاد میگیرد که چگونه از توانایی هایش برای کمک به دیگران استفاده کند ، جاناتان به جزیره خود باز می گردد و به امید آموزش به دیگر مرغ های دریایی برای رسیدن به پتانسیل کامل خود ، تلاش می کند اما با تمسخر دوباره روبرو می شود .با این حال ، جاناتان نا امید نمی شود و مصمم است که پیام خود را به اشتراک بگذارد .

تلاش های او در نهایت ثمر می دهد و گروهی که مشتاق یادگیری از او هستند  به او ملحق می شوند با هم ، آن ها یک جامعه جدید بر اساس آزادی ، شادی و جست و جوی کمال تشکیل می دهند .

_کتاب-جاناتان-مرغ-دریایی

در بخشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی می خوانیم :

سر انجام پیروز شده بود .سرعت نهایی !یک مرغ دریایی با سرعت سیصد و پنجاه کیلومتر در ساعت !

موفقیت عظیمی بود ، با شکوه ترین لحظه در تاریخ مرغان دریایی ! و گشوده شدن عصری تازه در برابر جاناتان .

همان طور که به سوی جایگاه خلوت تمرین خود پرواز می کرد ، بال هایش را برای شیرجه از ارتفاع هشت هزار پایی جمع کرد .

همان موقع تصمیم گرفت نحوه ی دور زدن را کشف کند.

کتاب جاناتان مرغ دریایی داستانی تمثیلی قدرتمند است که به کاوش در موضوعاتی مانند آزادی، هدف زندگی و پتانسیل بی نهایت انسان می پردازد .

کتاب پیامی الهام بخش و انگیزه بخش دارد و خوانندگان را تشویق می کند تا از رویاهای خود پیروی کنند و به دنبال بهترین نسخه خود باشند .

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.