• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

ترامپ: مانع ورود روحانی و ظریف به آمریکا نمی‌شوم

  • کد خبر : 5927
  • 19 سپتامبر 2019 - 5:24

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد نمی‌خواهد مانع ورود رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شود.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد دولت متبوعش ظرف ۴۸ ساعت آینده جزئیات تحریم‌های جدید علیه ایران را منتشر خواهد کرد.

دونالد ترامپ ساعاتی پس از آن‌که در یک پیام توئیتری از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر داد، در خصوص جزئیات تحریم‌های جدیدی که قرار است علیه ایران اعمال شود به خبرنگاران گفت: «جزئیات مربوط به این تحریم‌ها را طی یک یا دو روز آینده اعلام خواهیم کرد.»

عدم صدور ویزا برای روحانی و ظریف

رئیس‌جمهور آمریکا درباره واکنش این کشور در برابر حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان –که واشنگتن ادعا می‌کند کار ایران بوده است- نیز اظهار داشت: «گزینه‌های زیادی برای ما وجود دارد، از جمله گزینه نهایی که جنگ است. اما من گزینه نهایی را مد نظر ندارم، من از جنگ صحبت نمی‌کنم. هرچند آمریکا در موضع بسیار قدرتمندانه‌ای قرار دارد.»

وی در خصوص صادر نشدن روادید برای حسن روحانی رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به‌منظور شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز مدعی شد: «اگر دست من باشد، به ایرانی‌ها اجازه می‌دهم که بیایند. اگر آنها قصد دارند به اینجا بیایند، من نمی‌‌خواهم مانع ورود آنها شوم.»

ادامه واکنش‌ها به احتمال عدم صدور ویزا برای روحانی و ظریف از سوی دولت ترامپ

محمد جواد جمالی نوبندگانی، درباره اخبار منتشر شده در مورد عدم صدور ویزا برای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اگر آمریکا این اقدام را انجام داده باشد در واقع دست به گروگان‌گیری سازمان ملل زده است، روحانی به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور عضو سازمان ملل این حق را دارد در این سازمان حضور پیدا کند و از وقت‌های قانونی برای مذاکره، سخنرانی و مذاکرات چندجانبه استفاده کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درست است که سازمان ملل در نیویورک قرار دارد اما آمریکا حق ندارد به طور غیرقانونی مانع حضور روحانی و ظریف شود، اظهار داشت: به نظر من هم تحریم ظریف و عدم صدور ویزا برای او و رئیس‌جمهور نشاندهنده آن است که اقدامات افراطی در آمریکا در حال صورت گرفتن است.

وی خاطرنشان کرد: رفتارهای اینچنینی تاکنون در سیاست خارجی ایالات متحده سابقه نداشته است، اینگونه اقدامات یک نوع سردرگمی در سیاست خارجی این کشور تلقی می‌شود و از سوی دیگر عدم صداقت را در گفتار برخی از سیاسیون آمریکایی که بحث مذاکره را پیش می‌کشند، نشان می‌دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم پیش از همه دبیرکل سازمان ملل و مجمع عمومی روی این موضوع باید حساس باشند و موضع‌گیری کنند. این اقدام ایالات متحده نگرش مثبتی برایش نخواهد داشت قطعا دنیا به این موضوع بی‌تفاوت نخواهد بود مجلس هم موضع‌گیری خواهد کرد.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: آمریکا در این قضیه ماهیت خودشان را بیش از پیش برای مردم دنیا نشان داد، این رفتار حق قانونی کشورها را پایمال کردن است؛ همان‌طور که در بحث تحریم‌های اقتصادی دنیا به این سمت رفته است که معاملاتش را با پول‌های ملی و سوئیفت انجام دهد اینجا هم شکست خواهد خورد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5927

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.