• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

امام جمعه موقت تهران :عزّت شما در گرو مقاومت است.

  • کد خبر : 7596
  • 01 نوامبر 2019 - 18:19

 امام‌جمعه موقت در خطبه های نماز جمعه تهران  افزود:مردم مقاوم و صبور هستند ولی باید مورد توجه قرار گیرند و با دلسوزی با آن‌ها رفتار کرد. 

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۰ آبان) تهران  با اشاره به فرمایشات مقام معظّم رهبری در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: توصیه‌های رهبر انقلاب به مردم لبنان و عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسئولین محترم یادتان باشد هر مسئولیتی که در این دنیا دارید در قیامت از آن سؤال می‌شود. در وقت عبور ازصراط سؤال می‌شود که با امانت انقلاب چه کردید و آیا وظیفه‌‌ای که برعهده شما گذاشته شده بود را خوب انجام دادی یا نه؟ به یاد فقرا و مستضعفان بودی یا نه؟ سعی کردی مشکلات را حل کنی یا نه؟ آیا امضائی که باید انجام می‌دادی را زود انجام دادی یا به امید دریافت زیرمیزی، آن را به تأخیر انداختی؟

موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران  با بیان اینکه مردم به مسئولان امنیت و فرهنگ کشور اعتماد می‌کنند، اظهار داشت: مردم، فرزندانشان را به دبستان و دبیرستان و دانشگاه‌ها می‌فرستند؛ این مغزها به‌عنوان امانت دست شماست، با این مغزها چه می‌کند؟ این مغزها را با چه محتوایی پر می‌کنید؟

وی خطاب به والدین گفت: ببینید فرزندتان در موبایل خود چه می‌بیند؟ اگر صحنه‌های آلوده دید، این دیگر آلوده شده است و باید مراقب باشید. کسانی که می‌گویند بگذاریم این صحنه‌ها آزاد شود تا خودشان انتخاب کنند، عجیب است؛ آیا اجازه می‌دهید وزارت بهداشت غذای مسموم در اختیار مردم قرار دهد و بگوید خودتان تشخیص دهید؟ نوجوان و کودک تشخیص دهد؟ جوانی که در مسائل فقهی اطلاعات کافی ندارد تشخیص بدهد؟

وی با بیان اینکه مردم عراق از صدسال گذشته به دلیل ساختار غلط برنامه و توزیع بودجه در فقر و تبعیض به‌سر می‌برند، گفت: بودجه عراق بین احزاب و گروه‌ها و فراکسیون‌ها توزیع می‌شود و مردم عملاً بهره‌ای از بودجه ندارند.

امام‌جمعه موقت در خطبه های نماز جمعه  تهران ادامه داد: مردم در تجمعات خیابانی خود خواهان عدالت و حل مشکلات بودند و هستند. مرجعیت محترم عراق هم دولت را مؤظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات کردند. در عین حال آنچه در روزهای اخیر شاهد بودیم و شنیدید فقط مطالبه اصلاحات اقتصادی نبود. دشمنان عراق هم بیکار ننشستند و از گوشه‌ای وارد شدند و در برخی شهرها بخصوص بصره و اماره به خشونت روی آوردند و مردم مظلوم را مورد حمله قرار دادند و جمع کثیری را کشته و عده‌ای را مجروح کردند و حتی برخی متدینین را قطعه قطعه کرده و برخی را در آتش سوزاندند.

خطبه های نماز جمعه تهران

وی ادامه داد: مردم متدین عراق تحت زعامت مرجعیت و دولت قانونی، راه حل اصلاحات را می‌شناسند و توان حل مشکلات خود را دارند، کما اینکه در سال‌های اخیر توانستند بحران امنیت را حل کنند.

وی با اشاره به امن بودن کشور  گفت: دلیل این امنیت، وجود پربرکت رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب است که خدا به برکت قرآن، وجودش را تا ظهور مهدی(عج) حفظ کند و در کنار مهدی موعود، او را به مدیریت خلق بگمارد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه رهبر انقلاب مردم را ارشاد می‌کنند و در مقابل دشمن می‌ایستند و به‌هیچ نحو تسلیم نمی‌شوند، افزود : ایشان به ما توصیه می‌کنند که بایستید و عزّت شما در گرو مقاومت است.

موحدی کرمانی ادامه داد: از بیماری اجرایی و اداری باید ترسید. از تزریق صحنه‌های آلوده و مسوم به جوانان از طریق فضای مجازی باید ترسید. از حاکمیت ثروت در فصل انتخابات و وعده‌های دروغین کاندیداها باید ترسید.

امام‌جمع موقت تهران شهادت آیت‌الله قاضی اولین امام جمعه محراب و امام جمعه تبریز را تسلیت گفت.

وی در ادامه با اشاره به اشاعه بیماری سرطان در کشور گفت: پزشکان دقت کنند ببیند چه عواملی باعث شده که سرطان توسعه پیدا کند.

وی گفت: اجازه ندهید انسا‌نهای سالم گرفتار بیماری شوند. خدا به مسئولان توفیق دهد مشکلات را بشناسند و در رفع آن‌ها بکوشند و تماشاچی نباشند. مسئله بیماری مهم است، مخصوصاً که گفته می‌شود دارو کم‌یاب است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7596

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.