• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

خبر فوری ، زلزله ۵٫۹ دهم ریشتری در اذربایجان شرقی

  • کد خبر : 8025
  • 08 نوامبر 2019 - 9:43

زلزله در اذربایجان شرقی

ساعت ٠٢:١٧ امروز زمین لرزه ۵.٩ ریشتری در عمق ٢کیلومتری شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

محل وقوع زلزله ٢٠کیلومتری ترک ـ ٢٢کیلومتری سراب نزدیک‌ترین منطقه به مراکز استان در ٧٩ کیلومتری اردبیل اعلام شده است.

۸ گروه ارزیاب اورژانس برای کمک رسانی به حادثه دیدگان  زلزله در اذربایچان شرقی مشغول  فعالیت هستند و تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شده و به استان‌های مجاور اعلام آماده‌باش شده است.

در همین حال، فرماندار بستان‌آباد گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در شهرستان بستان آباد گزارش نشده است. مردم آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند.

تا لحظه مخابره خبر ۱۷ پس لرزه دیگر استان آذربایجان‌شرقی را به لرزه درآورد. این پس لرزه‌ها در نیم ساعت اول در ساعت ۲و ۲۰ دقیقه به ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۲۵ دقیقه با بزرگی ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۳۹ دقیقه به بزرگی ۴.۳ ریشتر و ۲ و ۴۳ دقیقه به بزرگی ۲.۸ ریشتر، ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه به بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۴۹ دقیقه به بزرگی ۳ ریشتر، ۲ و ۵۶ دقیقه به بزرگی ۳ و ۹ ریشتر به مرکزیت ترکمنچای آذربایجان‌شرقی وقوع یافته است. از ساعت ۳ بامداد این پس لرزه‌ها همچنان ادامه داشته که بزرگ‌ترین آن به بزرگی ۴.۳ ریشتر در ساعت ۳ و ۲ دقیقه روی داده است.

تعداد کشته‌ها و مصدومان زلزله در اذربایجان شرقی

رئیس اورژانس کشور گفت: گزارش‌های واصله از تیم‌های ارزیاب و نیروهای امدادی اورژانس از مناطق زلزله‌زده حاکی از آن است که تاکنون یک تن در پی این زمین‌لرزه در روستای ورنکش جان خود را از دست داده است. همچنین برابر آخرین آمارها تاکنون ۱۵ نفر نیز دچار مصدومیت شدند که اقدامات اولیه درمانی روی آنان انجام شده است. همچنین چند دستگاه اتوبوس آمبولانس به این مناطق اعزام شده‌ است.

این  زلزله در آذربایجان شرقی که در بیشتر مناطق احساس شد، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود و شهروندان مناطقی که زلزله در آن‌ها احساس شده بود، به پارک‌ها و فضاهای باز پناه برده بودند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.