• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

در کانادا با گاز بیت کوین استخراج کردند

  • کد خبر : 8101
  • 09 نوامبر 2019 - 12:32

ساخت بیت کوین از گاز در کانادا

به گزارش بیتکوینیست، بیت‌کوین (Bitcoin) یک ارز رمزنگاری شده یا اصطلاحاً “رمز ارز” است که هنوز مانند پول‌های فیزیکی در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته نمی‌شود، اما همان کارکرد را دارد. بنابر گزارش‌ها شرکت گاز  آلبرتا (Alberta) در کانادا راهی جدید برای استفاده از گاز طبیعی به منظور تأمین انرژی استخراج یا ماینینگ بیت کوین یافته است.

شرکت آلبرتا به جای انتشار گاز در اتمسفر و آلوده کردن هوا آن را برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌دهد. به بیانی دیگر آنها به جای آزاد کردن گاز در اتمسفر، روزانه از ۵۰۰ متر مکعب گاز برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند.

این کار و کمک شرکت‌ گاز کانادا می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک چشمگیری کند؛ چرا که تمام این گازهای طبیعی می‌توانند برای تأمین برق فارم‌های استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از گاز در این روش مشکلات انبوه دارندگان چاه‌های گاز را حل می‌کند؛ زیرا هزاران نفر از آنها در تلاش بودند تا این انفجارهای گازی را مهار کنند و یا راهی برای استفاده از آنها پیدا کنند. علاوه بر این، قیمت گاز در طی این سال‌ها رو به کاهش بوده است که این موضوع انگیزه‌ای را برای جمع‌آوری و حمل و نقل آن ایجاد نکرده است. تنها راه خلاص شدن از آن، سوزاندن آن هنگام خروج از زمین است که طی آن فرایند نیز هیچ انرژی‌ای حاصل نمی‌شود و تنها جو آلوده می‌شود.

در کانادا با گاز بیت کوینن ساختند

ساخت بیت کوین از گاز در کانادا ، سازگار با محیط زیست

در حالی که شعله‌ور کردن گاز یکی از راه‌حل‌های این مشکل بود، شرکت‌ها نمی‌توانستند این کار را به صورت نامحدود انجام دهند؛ زیرا آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که محدودیت‌های سختی درباره میزان شعله‌ور شدن گاز وضع کرده‌اند و اگر شرکت‌ها به حد مشخصی برسند، باید چاه‌ها را خاموش کنند.

با این راه حل جدید دیگر این مشکلات پیش نخواهند آمد؛ چراکه شرکت‌ها می‌توانند ابزار استخراج بیت کوین را نصب کرده و از گاز برای استخراج سکه‌ها استفاده کنند. با استفاده بیشتر از گاز طبیعی برای تامین برق فارم‌های استخراج بیت کوین دی اکسید کربن کمتری از اکتشاف نفت و گاز تولید می‌شود و این سبب استخراج بیت کوین سازگار با محیط زیست یا به نوعی سبزتری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.