• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

سخنگوی قوه قضائیه: ۳۰۰ نفر در تهران در بازداشت هستند

  • کد خبر : 9376
  • 03 دسامبر 2019 - 15:10

پانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی با حضور خبرنگاران آغاز شد. غلامحسین اسماعیلی گفت: از مردم بصیر و موقعیت شناس و آگاه کشور به جهت برگزاری راهپیمایی در جهت تقویت نظام تشکر می‌کنم که موجبات ناامیدی دشمنان را فراهم کرد و در روزهای تلخ اعتشاشات صف خود را از اراذل و اوباش جدا کردند.

 نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه ظهر امروز

 در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه ،غلامحسین اسماعیلی با اشاره به بازدیدهای سرزده ایت االله رئیسی گفت: در ۱۰ ماهی که از مسؤولیت آیت الله رئیسی در قوه قضائیه می‌گذرد تا کنون ایشان ۱۰ بازدید سرزده داشته‌اند و تلاش شده به جهت آثار مثبتی که این بازدیدها دارد به یک فرهنگ در ساختار دستگاه قضا تبدیل شود.

صف معترضان از آشوبگران جداست

 در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه اسماعیلی با اشاره به جدا بودن صف معترضان از آشوبگران افزود: در منظر دستگاه قضا صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران آینده بودند که موجب گرانی سایر کالاها و خدمات شود و دست به اعتراص زدند با اراذل و اوباش جداست.

 در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه غلام حسین اسماعیلی تصریح کرد: ما به عنوان قوه قضائیه کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمدند و فاقد مجوز بود و آنهایی که فقط اعتراض داشتند را اراذل نمی دانیم.

غارت اموال و شهادت عاملان برقراری امنیت کار اراذل بود

اسماعیلی گفت: آتش زدن اماکن و غارت اماکن و به شهادت رساندن عاملان برقراری امنیت و کشتن شهروندان بی‌گناه کار گروهی خاص از اراذل بود که وابسته به گروه‌های ضدانقلاب و خارج نشین و تحت حمایت سرویس‌‌های بیگانه بودند که دست به این عملیات زدند.

وی افزود: در فرایند مهار این آشوبها گروه‌هایی از افراد بازداشت شدند و همان ابتدا رئیس قوه قضائیه دستور داد اقدامات عاجل جهت تفکیک و تعیین تکلیف آنها انجام شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در این رابطه مسؤولان قوه قضائیه در رده مسؤولان عالی و استانی در محل‌های بازداشت حضور یافتند و چهره به چهره با دستگیر شدگان صحبت کردند و برای تفکیک آنها اقدامات لازم صورت گرفت.

۳۰۰ نفر در تهران در بازداشت هستند

اسماعیلی گفت: با اجرای این برنامه ها اکثر بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی ها به حداقل رسیده و در تهران تعداد ۳۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند. وی ادامه داد: کسانی که در زمره اغتشاش گران هستند در اسرع وقت پرونده هایشان رسیدگی شده و به دادسرا می رود و سایر بازداشتی ها آزاد خواهند شد.

موضوع ارتباط داوری و آمدنیوز در دست بررسی است

 در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه وی در پاسخ به سوالی  درخصوص عبدالرضا داوری و بازداشت و اتهامات وی گفت: اصل موضوع بازداشت را تأیید می‌کنیم اما ایشان اتهامات متعدد دارد البته موضوع ارتباط با شبکه آمدنیوز مطرح است و پرونده در حال انجام تحقیقات است. سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این فرد ۳۲۰۰ میلیارد تومان بدهکار بوده که البته تا امروز  ۲۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی خود را تسویه کرده و مقدماتی فراهم شده که تسویه کامل صورت بگیرد

بازداشت پسر اخوندی صحت دارد

 در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت پسر اخوندی وزیر سابق راه نیز گفت: اصل این خبر را تأیید می‌کنیم. وی افزود: این فرد بازداشت شده است و ۴ نفر دیگر مرتبط با پرونده هم در بازداشت هستند البته پرونده در مرحله  دادسراست.

بسیاری از کشته شدگان در اغتشاشات اخیر با تیر اغتشاشگران کشته شدند

 در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه اسماعیلی  در پاسخ به سوالی در خصوص جبران خسارات جانی و مالی اغتشاشات اخیر و رقم کشته ها نیز گفت: اعداد و ارقامی که توسط گروه‌های معاند اعلام‌ می‌شود کذب محض است و آمار کمتر از ارقام ادعایی آنهاست.

وی افزود: بین رقم ادعایی از تعداد کشته‌ها و اسامی اعلام شده تفاوت وجود دارد. کشته های بی ربط و عادی را در این زمینه هم آوردند. مثلا گفتند «نیکتا اسفندانی» دختر ۱۴ ساله در اغتشاشات به ضرب گلوله کشته شده در حالی که هم پزشکی قانونی و هم خانواده او تایید می‌کنند که در اثر مسمومیت فوت کرده است، یک نفر را در بیمارستان داشتند که آمار کشته‌ها را به آن‌ها بدهد و او هم هر که در بیمارستان فوت می‌کرد را به اسم کشته‌شده‌های اغتشاشات معرفی می‌کرد، اینها تلاش داشتند برخی از فوتی ها را به کشته‌های اغتشاشات اخیر ربط بدهند و این در حالی است که بسیاری از آمار کشته های آنان اکنون زنده هستند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این ها در فتنه ۸۸ هم گفتند خانمی فوت کرده و مراسم ترحیمی هم به اسم سعیده پورآقایی گرفتند که درست نبود و باید گفت این شگردها کهنه شده است. اسماعیلی گفت: این در حالی است که در این بین بخش قابل توجهی از افراد توسط اشرار کشته شدند و بسیاری از مأموران برقرای نظم هم با اسلحه های این اشرار زخمی شدند که این موضوع را در مصاحبه هایشان تأیید می‌کنند.

فرماندار شهر قدس بازداشت نیست

در حاشیه و پایان نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه گفته شده فرماندار شهر قدس به دلیل اظهاراتش مبنی بر اینکه دستور تیراندازی را داده بازداشت شده است. آیا خبر بازداشت صحت دارد؟ به چه اتهامی بازداشت شده ؟ آیا او حق داشته که دستور تیراندازی بدهد؟ گفت: بازداشت او صحت ندارد. اینکه چنین حرفی را زده را نمی دانم از مقامات مربوطه بپرسید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.