• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

تشکیل کارگروه ویژه از سوی آموزش و پرورش برای مقابله با آنفولانزا در مدارس

  • کد خبر : 9446
  • 04 دسامبر 2019 - 12:52

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص راهکارهای این وزارتخانه برای مقابله با آنفولانزا در مدارس کشور گفت: با توجه به اینکه بیماری آنفولانزا از شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در فصل سرماست رعایت نکات بهداشت جمعی و فردی در ابتلا به این بیماری موثر است

مقابله با آنفولانزا در مدارس

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در این راستا بخشنامه‌ای را با وزارت بهداشت به ادارات کل استان‌های کشور ارسال کرده تا با تشکیل کارگروه‌هایی با هماهنگی سازمان علوم پزشکی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد بیماری آنفولانزا در مدارس کشور انجام شود.

 راهکارهای وزارت آموزش و پرورش برای مقابله با آنفولانزا در مدارس

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دانش‌آموزان، کارکنان مدارس و اولیا آموزش‌های لازم داده شده و اگر همکاری‌ها صورت بگیرد نتیجه‌بخش خواهد بود، عنوان کرد: در این خصوص به والدین دانش‌آموزان توصیه کرده‌ایم از آوردن فرزندان‌شان با علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا مانند تب بالا یا بدن درد به مدرسه خودداری کنند چراکه ورود دانش آموز بیمار به مدرسه باعث می‌شود سایر دانش‌آموزان به بیماری مبتلا شوند.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش‌های لازم در رابطه با پیشگیری از آنفولانزا و کاهش این بیماری به دانش آموزان، خانواده ها و مسئولان مدارس داده‌ایم، توضیح داد: کنترل‌های صورت گرفته از سمت آموزش و پرورش نشان دهنده این است که این اقدامات در تمامی مدارس در حال انجام است.

او با بیان اینکه به شکل کلی نیازی به تعطیلی مدارس نیست، توضیح داد: تعطیلی مدارس به دستور وزارت بهداشت قابل اجرا خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر در مکانی وضعیت بحرانی باشد ممکن است این اتفاق بیفتد اما در حال حاضر مشکلی در مدارس کشور وجود ندارد و همکاری‌های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.

ضیاءالدینی عنوان کرد: در این رابطه تعطیلی مدارس در درمان یا بهبودی دانش‌آموزان جایگاهی ندارد. اگر دانش آموزی به آنفولانزا مبتلا شد با همکاری والدین می‌توان از شیوع این بیماری در مدارس پیشگیری کنیم. در این مورد والدین مطمئن باشند که مدیران مدارس همکاری‌های لازم را در مورد دانش‌آموزان مبتلا به بیماری آنفولانزا خواهند داشت.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز از این دست موارد در کشور وجود داشت که با استراحت دانش‌آموز در خانه بهبودی حاصل شد. بنابراین به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که مشکلی نخواهد بود و جای نگرانی نیست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.