• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

آذری جهرمی: حمله سایبری سختی علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک انجام شده است

  • کد خبر : 10009
  • 11 دسامبر 2019 - 16:30

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت درخصوص حمله علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک  گفت: اخیرا با یک حمله بسیار سازمان یافته‌ و حکومتی علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک مواجه بودیم که توسط سپر امنیتی کشور شناسایی و دفع شده است.

حمله علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک

 آذری جهرمی از حمله علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک خبر داد

جهرمی با بیان اینکه این حمله بسیار بزرگ بوده است، افزود: فعلا نمی‌توانم جزئیاتی از این موضوع بگویم، اما ابعاد آن استخراج شده است و حتما در رابطه با آن گزارشی داده می‌شود. وزیر ارتباطات گفت: فعلا نمی‌توانم بگویم این حمله توسط چه کشوری انجام گرفته است.

 جهرمی ادامه داد: آمریکا تلاش داشت با خروج  از برجام و عدم تعهد علیه ملت و دولت ایران و اعمال تحریم های جدید در زمینه دارو و فناوری ها و همچنین تروریست خواندن ملت ایران، برای شرکت های ایرانی نیز تعیین تکلیف کند.

آذری جهرمی ادامه داد: آنهایی که گفتند من بازجوی ‌وزارت اطلاعات بودم، باید بدانند مربوط به قبل از سال ۸۸ بوده است آن سالی که وی‌ به ایران آمده من در وزارت ارتباطات بودم. ضمن اینکه وی بازداشت سپاه بوده نه وزارت اطلاعات. وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال قطع مجدد اینترنت و ایجاد اینترنت ملی گفت: چیزی به نام اینترنت ملی معنای خارجی ندارد اینترنت یک شبکه جهانی است، داخلی و بین المللی ندارد.

اقتصاد دیجیتال لازمه زندگی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت لازمه اقتصاد دیجیتال است و امروز برای توسعه اقتصادی، اکسیژن است. نمی توانیم به عنوان مثال در حوزه صنعت کشاورزی ارتباطاتمان را با دنیا قطع کنیم و هیچ صادراتی انجام ندهیم اینترنت لازمه زندگی مردم است و به هیچ وجه قطع نمی‌شود.

وی اظهارداشت: البته تهدید امنیتی به وجود آمد و دستگاه های امنیتی برای مدیریت شرایط آن تصمیم را گرفتند که حتما به وقتش در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت خواهم کرد. آذری جهرمی در پاسخ به سؤالاتی در مورد سورپرایز پنجشنبه، به حدس‌های خبرنگاران پاسخ نداد و گفت: پنجشنبه اعلام می‌کنم.

وزیر ارتباطات افزود: ما نباید دست روی دست بگذاریم تا آمریکا برای ما تعیین تکلیف کند که چه شرکت ایرانی می تواند رشد کند و چه شرکت ایرانی نمی تواند رشد کند. وی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت جدی از سوی وزارت ارتباطات پیگیری می‌شود تا ما بتوانیم سهم خود را در دنیا بگیریم.

وی تأکید کرد: این اظهارات پروپاگاندا است و ما در حوزه برخورد با این پروپاگاندا هنوز به وحدت رسانه‌ای کامل نرسیده‌ایم و به وقتش حتما بنده با مردم درباره شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌کنم. هدف شبکه ملی اطلاعات، رشد اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال است، نه قطع اینترنت. حرف‌هایی که زده می شود دروغ است.

 هزار و هشتاد میلیارد تومان به اپراتورها خسارت وارد شده

وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون آمارهای عجیب و غریب در خصوص خسارت‌های قطع اینترنت به کسب و کارهای دیجیتالی گفت: آمار باید مبتنی بر واقعیت باشد. خسارت اپراتورهای ما برآورد شده است که حدود هزار و ۸۰ میلیارد تومان است بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از این خسارات به خاطر آسیب وارد شدن به تأسیسات و تجهیزات مخابراتی در اغتشاشات بوده و مابقی آن به دلیل منع و توقف سرویس‌ها بوده است.

آذری جهرمی گفت: دیروز متوجه شدم که برخی اپراتورها هزینه اینترنت بین الملل برای صدور قبض دریافتکرده اند، این مصداق حق الناس است. دیروز به سازمان تنظیم مقررات به صورت مکتوب نامه نوشتم که سریع این موضوع بررسی و با تخلفات برخورد شود.

وی در خصوص خسارات استارت آپ ها و کسب و کارها گفت: به استارت آپ ها و کسب و کارها خسارت وارد شده است. بنده جلساتی را با اتاق بازرگانی تهران، اتاق بازرگانی ایران، نظام صنفی رایانه ای و اتحادیه های کسب و کارهای نوپا دارم. برآورد خسارات که کامل شود، اعلام می کنیم.

به شکایت های مردم درباره مبلغ ارزش افزوده بزودی رسیدگی می شود

آذری جهرمی گفت: برخی از پیام رسان های داخلی موانع سخت افزاری را به عنوان عامل محدودکننده اعلام می کردند و برخی دیگر معماری نرم افزار را عامل مشکلات می دانستند برخی از پیام رسان های داخلی نیز خیلی خوب کار کردند با اینکه در لیست پیام رسان های معروف قرار نداشتند گزارشی از عملکرد آنها تهیه کردیم که وقتی تب و تاب شرایط بخوابد، ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه مبالغ اعتراضی در مورد ارزش افزوده ها چه زمانی واریز می شود، گفت: آنها شرکت هایی نیستند که از وزارت ارتباطات مجوز داشته باشند شکایات مردم جمع آوری شده و در دادسرا ثبت شده است  باید اموال شرکت هایی که از آنها شکایت شده، حسابرسی شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.