• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

اطلاعات کارت بانکی ۴۶۰ هزار نفر در ترکیه به فروش گذاشته شد

  • کد خبر : 10031
  • 12 دسامبر 2019 - 9:45

رکورد سرقت اطلاعات کارت های بانکی ترکیه شکسته شد و اطلاعات ۴۶۰ هزار نفر برای فروش گذاشته شد

اطلاعات کارت های بانکی

بزرگترین تخلیه اطلاعات کارت های اعتباری در ترکیه شکسته شد و اطلاعات بیش از ۴۶۰ هزار نفر به سرقت رفته است و اکنون در یک وب سایت مشکوک برای فروش گذاشته شده است ، محققان امنیتی Group-IB  می گویند که اطلاعات این کارت ها در یک فروشگاه اینترنتی بزرگ برای فروش گذاشته شده است.

رکورد سرقت اطلاعات کارت های بانکی شکسته شد

این داده ها که تاریخشان بین ۲۸ اکتبر و ۲۷ نوامبر در چهار دسته منتشر شده است، شامل بزرگترین فروش اطلاعات کارت ترکیه طی سالهای اخیر است.Group-IB که بازار زیرزمینی کارتهای اعتباری مسروقه را ردیابی می کند ، می گوید که چهار دسته (۳۰K کارت برای فروش گذاشته می شود که ارزش فروش این کارت ها گاهی به بیش از ۵۰۰ هزار دلار می رسد.

براساس گزارش Group-IB ، کارتها از طیف گسترده ای از بانکهای ترکیه سرچشمه گرفته اند درواقع طیف گسترده ای از انواع کارت و بانکهای صادرکننده نشان می دهد که داده ها از مبدأ که ​​پرداخت ها را کنترل می کند و توسط سیستم بانکی هک شده است. داده ها می توانند از منابعی مانند: (۱) کاربرانی که در وارد کردن اطلاعات کارت به صفحات فیشینگ فریب خورده اند ، (۲) بدافزارهایی که این داده ها را از مرورگرها برداشت می کنند ، یا (۳) اسکیمر مبتنی بر JavaScript که اطلاعات را به سرقت برده اند، هک شده باشند.

گزینه سوم به احتمال زیاد جواب درست است اما به هر حال هنوز نمی توان با اطمینان در این زمینه اظهار نظر کرد. البته پیش از این نیز بسیاری از کشورها با مشکلاتی مشابه مواجه شده اند برای مثال در ماه اکتبر ، این شرکت کلاهبردارهایی را کشف کرد که بیش از ۱٫۳ میلیون کارت هندی را برای فروش گذاشته بودند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.