• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

وزیر نفت افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب کرد

  • کد خبر : 10252
  • 15 دسامبر 2019 - 13:42

وزیر نفت درخصوص افزایش قیمت گازوئیل گفت: دولت در بودجه سال آینده که به مجلس داده شده ‌برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل و یا تغییر قیمت بنزین و یا تک نرخی کردن آن ندارد.

افزایش قیمت گازوئیل

زنگنه با بیان اینکه “گازوئیل نیز همیشه سهمیه‌ای بوده و هیچ وقت سهمیه‌بندی آن برداشته نشده است”، گفت: زمانی که نمی‌توان قیمت را کنترل کرد،‌ کنترل قاچاق از روش‌های غیر قیمتی سخت خواهد شد.

تکذیب افزایش قیمت گازوئیل توسط وزیر نفت

به گفته زنگنه تا ماه‌های آینده میزان کاهش مصرف بنزین تثبیت می‌شود؛ رقمی که هم‌اکنون درباره کاهش مصرف عنوان می‌شود نسبت به مدت مشابه پارسال است. وی عنوان کرد: سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در قاچاق ندارد آنچه در قاچاق تاثیر دارد قیمت است، قاچاق بنزین برخلاف گازوئیل و بر اساس اطلاعاتی که دارم بسیار کم است.

زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای دوگانه‌سوز بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران و بانک ملت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اطلاعی ندارم که استیضاح من به صحن رفته یا نه، من اکنون اینجا و درجمع شما هستم.

زنگنه تاکید کرذ: گازرسانی در همه جبهه‌ها در استان سیستان و بلوچستان فعال است. وزیر نفت با بیان اینکه میزان سهمیه اختصاص یافته ال‌پی‌جی در همه استان‌ها نسبت به پارسال بسیار بیشتر است، افزود: مشکل این است بخشی از این سوخت قاچاق ‌و بخشی هم به‌صورت غیرمجاز در خودروها استفاده می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به پروژه فاز ١١ پارس جنوبی گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌صورت کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده و این شرکت کارهای اجرایی آن را آغاز کرده است. زنگنه تصریح کرد: عمده فرآورده‌های نفتی از طریق بورس انرژی عرصه می‌شود و بسیار هم موفق بوده است، اما در مقوله نفت‌خام و میعانات گازی تاکنون نتوانستیم فروش جدی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.