• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

کیک های آلوده سر از تهران در آوردند

  • کد خبر : 10383
  • 17 دسامبر 2019 - 9:10

 با گذشت بیش از یک هفته از انتشار اخباری از جاسازی قرص در کیک‌ها و بیسکویت‌ها، کم‌کم این موضوع از حالت شایعه خارج شده و رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است تا جایی که کیک های آلوده در تهران  هم دیده شده است.

کیک های آلوده در تهران

هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی منتشر شد. اما ماجرا از آنجایی عجیب بود که به نظر می‌رسید تمامی این بسته‌ها پس از بسته بندی در کارخانه دستکاری و باز شده‌اند.

 رد پای کیک های آلوده در تهران

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه موضوع ارتباطی به خطوط تولید و شرکت های مرتبط و ورود جسم خارجی در حین تولید ندارد، توضیح داد: موارد مشاهده شده همگی نشان دهنده این موضوع است که در سطح عرضه، جسمی خارجی به هر دلیلی وارد این بسته‌ها شده و ممکن است بعد از باز شدن این مشکل به وجود آمده باشد و ارتباطی با خطوط تولیدی و شرکت‌هایی که ظاهرا اسم و برند آن‌ها روی بسته‌هاست، ندارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر بررسی‌ها نشان دهد خط تولید محصول خاصی مشکل دارد، هرگونه فراخوان، جمع‌آوری یا ماموریت مبنی بر توزیع یا توقف خط تولید بر عهده سازمان غذا و داروست که تا به امروز چنین چیزی مشاهده نشده است.

جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت و شیرینی و شکلات ایران، در این مورد گفت: همواره در جامعه افراد مغرضی هستند که می‌خواهند جامعه را ناامید کنند کسانی که اطلاع واثق از خط تولید دارند می‌دانند در این پروسه به‌ویژه در چنان حرارت تولید، چنین چیزی اساسا امکان‌پذیر نیست مخصوصا با حضور دستگاه‌ها و ماشین‌آلات فنی و تکنیکی، رد شدن مواد خارجی از سنسورها بسیار محال است. یک عده‌ای از التهاب در جامعه و ناامیدی مردم سود می‌برند و خوشبختانه همکاران ما زود متوجه شدند و قضیه را فیصله دادند.

تکذیب وجود ترامادول در کیک ها

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش حسن ضیاءالدینی، هم به این خبر واکنش نشان داد و گفت: گزارش‌هایی از برخی از استان‌ها به ما رسیده که در داخل خوراکی‌ها قرص‌هایی از جمله استامینوفن، آنتی‌هیستامین و رانیتیدین بوده و ما این گزارش‌ها را در نامه‌ای به وزارت بهداشت اعلام کردیم، ضمن اینکه حراست آموزش و پرورش نیز برای پیگیری و هماهنگی در جریان قرار گرفت.

حسن ضیاءالدینی ادامه داد: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره نشان می‌دهد که این موارد به طور عمدی در برخی بسته‌ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته، بلکه تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  درباره این موضوع گفت: گزارش‌هایی از مشاهده کیک‌های آلوده در تهران داشته‌ایم و این موضوع را تائید می‌کنم.

جهان پور با اشاره به وجود ۲۲ نوع قرص در کیک‌های آلوده، وجود ترامادول در این کیک‌ها را رد کرد و گفت : این قرص‌ها شامل استامینوفن، سرماخوردگی، آنتی هیستامین و غیره هستند از طرفی آزمایش‌های ما وجود ترامادول را تائید نکرده است. جهانپور با عنوان این مطلب که استفاده از قرص‌ها در ۱۲ نشان تجاری مشاهده شده است، افزود: با توجه به اینکه توزیع این کیک‌ها از شبکه غیر رسمی اتفاق افتاده، باید در انتظار پیگیری‌های نهادهای امنیتی بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.