• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

مجازات پرتاب مواد محترقه چهارشنبه آخر سال چیست؟

  • کد خبر : 1057
  • 19 مارس 2019 - 5:58

هر سال با نزدیک شدن به روز های اخر سال شاهد بروز حوادث ناگوار بر اثر انفجار مواد محترقه و منفجره هستیم. این حوادث اکثرا منجر به خسارت جانی و مالی زیادی برای شهروندان می شود.آسیب دیدگان این حوادث تنها افرادی که با این مواد سر و کار دارند نیستند. اکثرا شهروندان ناظر و یا در حال عبور و مرور از خیابان ها دچار مصدومیت شدید قطع عضو و … می شوند.اما مجازات پرتاب مواد منفجره چیست؟

مجازات پرتاب مواد منفجره

مجازات پرتاب مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال چیست؟

قانون به صراحت افرادی را که در معابر و اماکن عمومی در چهاشنبه آخر سال اقدام به پرتاب اینگونه مواد می کنند و سبب ایجاد اختلال در نظم عمومی می شوند را به مثابه مصداق ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت برای شهروندان تلقی کرده و برای آنان مجازاتی درنظر گرفته است.

در ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی

هرکس با هیاهو و جنجال با حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا سه سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

مجازات پرتاب مواد منفجره چیست

هزینه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومانی آخرین چهارشنبه سال در سراسر ایران

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اگر به‌طور متوسط هر فردی در چهارشنبه آخرسال، ۱۰ هزار تومان هزینه مواد محترقه داشته باشد، رقمی معادل۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان در سراسر ایران خرج می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیستیم، اظهار کرد: رسم، سنت و آیین در سراسر دنیا از جمله چین و اروپا وجود دارد، اما اینکه این جشن به افراط و تفریط و آزاری برای مردم تبدیل شود، صحیح نیست.

حریری با بیان اینکه ایجاد تفریح در جامعه ضروری است، تصریح کرد: باتوجه به شرایط فعلی، جشن و شادی حق مردم است، اما باید تلاش شود که به حرکات افراطی کشیده نشود.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در سال‌های اخیر آتش افروختن و پایکوبی جای خودش را به ترقه بازی و نارنجک انداختن و ایجاد انفجارهای کوچک و بزرگ داده است و با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال و شور و شوق مردم، به‌ویژه کودکان و نوجوانان در استقبال از سال جدید، متأسفانه تعدادی افراد فرصت‌طلب و سودجو به بهانه چهارشنبه آخـر سـال (چهارشنبه سوری) اقدام به تهیه و توزیع انواع مواد محترقه انفجاری و آتش‌زا بین مردم می‌کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1057

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.