• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

آیفون ۱۱ موقعیت مکانی شما را بررسی می کند!

  • کد خبر : 10737
  • 22 دسامبر 2019 - 11:58

فقط چند هفته بعد از انشار خبر جمع آوری اطلاعات توسط آیفون ۱۱ ، شرکت اپل پذیرفت که سری آیفون ۱۱ موقعیت مکانی شما را هم بررسی می کند (حتی اگر آن را غیرفعال کنید) و مرورگر اندروید کروم نیز تقریبا داده های مهم کاربران را رصد می کند. اکنون پژوهش های جدید نشان می دهند که  اطلاعات ده ها میلیون نفر در خطر است. اطلاعاتی که به  داده های موقعیت مکانی مرتبط است.

جمع آوری اطلاعات توسط آیفون 11

به گزارش نیویورک تایمز، به نظر می رسد اطلاعات میلیونها کاربر بدون اطلاع آنها و اخطار قبلی برای اشخاص ثالث ارسال می شود. نیویورک تایمز در بخشی از این مقاله توضیح می دهد:”در هر دقیقه از هر روز، در همه جای کره زمین، ده ها شرکت ( تا حد زیادی بدون نظارت و بررسی دقیق) در حال ورود به اطلاعات ده ها میلیون نفر از مردم با تلفن های همراه هستند و اطلاعات را در پرونده هایی بزرگ ذخیره می کنند.بر اساس پژووهشهای نیویورک تایمز اطلاعات بیش از ۱۲ میلیون آمریکایی در چندین شهر بزرگ از جمله واشنگتن، نیویورک، سانفرانسیسکو و لس آنجلس افشا شده است.”

جمع آوری اطلاعات توسط آیفون ۱۱

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط نیویورک تایمز برخی از شرکت ها بدون سر و صدا در حال رصد اطلاعات تعداد زیادی از افراد هستند. این شرکت ها با استفاده از نرم افزاری که روی برنامه های تلفن همراه قرار دارد، اطلاعات را جمع می کنند. برای هر کسی که به این داده ها دسترسی داشته باشد، زندگی شما یک کتاب باز است. آنها می توانند مکانهایی را که در هر لحظه از روز می روید، افرادی که با آنها ملاقات کنید، جایی که عبادت می کنید، مکانی که در آن می خوابید، مطب روانپزشک یا سالن ماساژ شما را شناسایی کنند.

نیویورک تایمز  با اشاره به  اینکه برخی از سازندگان برنامه های مختلف درباره عواقب نوع اشتراک گذاری داده ها اطلاعات کافی ندارند نوشته است: از برنامه های هواشناسی تا برنامه های خبری محلی می توانند اطلاعات مرتبط با موقعیت مکانی را به اشتراک بگذارند علاوه بر این، هیچ قانونی علیه فروش این داده ها وجود ندارد و در نتیجه شناسایی موقعیت هر فردی بسیار آسان است و ابعاد این ردیابی بسیار خطرناک است و می تواند از ماموران امنیتی و مخفی تا زنان و کودکان بیگناه را به خطر بیندازد.

حتی اگر قوانین سختگیرانه تری درباره حریم خصوصی وضع شود، اما ممکن است سالها طول بکشد تا این قوانین عملی شوند در این میان باید آگاه سازی شود تا کاربران بتوانند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. بسیاری از شرکت ها مثل فیس بوک و گوگل نیز شرایط را خطرناک تر می کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. ممنون بالاخره یک خبرگزاری پیدا شد. که درست این نفوذ امنیتی را توضیح دهد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.