• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

مخالفت با افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت

  • کد خبر : 10749
  • 22 دسامبر 2019 - 12:52

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت گفت: شاید افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارکنان متناسب با نرخ تورم در توان دولت با توجه به تحریم‌های گسترده نباشد، اما این افزایش حقوق باید حداقل ۲۵ درصد باشد.

مخالفت با افزایش 15 درصدی حقوق

سید ناصر موسوی لارگانی  با بیان متناسب نبودن افزایش حقوق کارمندان با نرخ تورم گفت : قانون می‌گوید بر اساس تورمی که در کشور وجود دارد سالیانه باید حقوق کارکنان دولت به میزان همان تورم افزایش پیدا کند متأسفانه در سال‌های گذشته دولت‌ها این بند از قانون را اجرا نکردند؛ ضمن آنکه وقتی نرخ تورم به ضرر دولت مستقر باشد نرخ تورم را به گونه‌ای اعلام می‌کنند که مشکلی برای دولت پیش نیاید.

مخالفت با افزایش ۱۵ درصدی حقوق توسط نماینده مجلس

موسوی لارگانی افزود: برای مثال آنجایی که بحث حقوق و مزایا پیش می‌آید می‌گویند نرخ تورم نقطه به نقطه گونه است و تورم ۱۵ تا ۲۰ درصد است، اما زمانی که قرار است بانک‌ها وام بدهند می‌گویند چرا دارید با ۲۰ درصد سود وام می‌دهید اینجا می‌گویند تورم بالا است و، چون تورم بالا است بانک هم مجبور است با درصد سود زیاد تسهیلات بدهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید متناسب با نرخ تورم که هم اکنون بر اساس اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی بالای ۴۰ درصد است حقوق کارمندان را افزایش دهد. هم اکنون تورم در برخی از کالا‌ها در دو ماه گذشته ۲۰ درصد بوده است چگونه است که باید به حقوق کارکنان دولت ۱۵ درصد اضافه شود؟ کسی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کند به حقوقش ۲۵۰ هزار تومان اضافه می‌شود، اما کسی که ۸ میلیون حقوق می‌گیرد چند برابر از کسی که حقوقش پایین است به حقوقش اضافه می‌شود!

موسوی لارگانی ادامه داد: فاصله بین حقوق‌ها مرتب زیاد می‌شود. سال گذشته در بودجه گفتند به حقوق همه ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود و ۱۰ درصد هم بر اساس حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنند اضافه شود که به همین قانون هم علی رغم تصویب مجلس عمل نشد نباید به حقوق کسی که پایین‌ترین حقوق را می‌گیرد ۱۵ درصد اضافه شود و به حقوق کسی هم که بالاترین حقوق را دریافت می‌کند همین ۱۵ درصد اضافه شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. سلام امیدوارم کدام نمایندگان مردمی مجلس است لطفا مجلس اجازه نده که فقط۱۵ درصد افزایش یابدچراکه تورم خیلی بالاست و۱۵درصد واقعا بسیار کم است پشتیبان کارمندان باشید وبه کمتراز۲۵درصد رای ندهیددرسته بازم مشکل حل نمیشه ولی بهتراز۱۵درصداست انشاالله بایکتصمیم خوب باعث خوشحالی خانواده ها باشید وباافزایش ۱۵ درصد مخالفت کنید امیدواریم حتما و حتما نگذار ید این طرح اجرا بشه

  2. نمایندگان مردمی مجلس بفکر کارمندان باشند وبا افزایش ۱۵درصدی حقوق بگیران مخالفت کنند مگه نباید نسبت با تورم حقوقها اقزایش یابد!!!!!پس چرا۱۵ درصد افزایش راپیشنهاد دادندتورم بالای ۵۰درصدد پس چی میشه!!!!!امید کارمندان فقط نمایندگانشان هستند پس امیدمان را ناامید نکنیدانشالله حداقل ۲۵درصد کم کم نباشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.