• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

مشکلات اقتصادی مانع رفع آلودگی هوا می شود

  • کد خبر : 10777
  • 23 دسامبر 2019 - 9:13

یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا و اجرای طرح‌ ترافیکی، اجرای این طرح را مشروط به سیاست گذاری های ویژه ای دانست. محمد علیخانی گفت: طرح‌های ترافیکی باید با بسته‌ای از سیاست‌ها در نظر گرفته شوند. وی در ادامه عنوان کرد: اینکه حلقه دوم طرح ترافیک را اجرا کنیم و بگوییم مشکل حل شده است، تنها یک ادعا محسوب می‌شود. علیخانی همچنین مدعی شد که همین ادعا باعث شد که همه تصور کنند مسئولیت رفع آلودگی هوا با شهرداری است.

آلودگی هوا و اجرای طرح‌ ترافیکی

علیخانی افزود: باید به این واقعیت اشاره کرد که مشکلات کشور ما سلسله وار به یکدیگر ارتباط دارد و اگر می بینید که قوانین قابل اجرا نیست به دلیل همین مشکلات است برای مثال وقتی گفته می شود خودروی یا موتورسیکلت دودزا باید توسط پلیس توقیف شود و عملا نمی شود به دلیل تبعات و پیامدهای موضوع است

 آلودگی هوا و اجرای طرح‌ ترافیکی و رابطه آن با معیشت مردم

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران گفت: شرایط اقتصادی،‌ اجتماعی و سیاسی سبب این مساله شده است اینکه بخواهند یک موتور سیکلت را توقیف کنند درگیری ایجاد می شود، شخصی که از قشر ضعیف جامعه است و به خاطر فقر و تنگدستی با یک وسیله فرسوده کار می کند توقیف وسیله او در این وضعیت بد اقتصادی کار راحتی نیست. پس خیلی از مشکلات به یکدیگر مرتبط هستند.

وی افزود: به نظرم تا زمانی که ناهماهنگی بین تصمیم گیران باشد و مدیریت واحد شهری نداشته باشیم  و در کنارش مشکلات اقتصادی فقر و بیکاری  وجود داشته باشد وضعیت ترافیک و آلودگی هوا به همین صورت خواهد ماند و مشکل حل شدنی نیست.

عضو شورای شهر تهران  با اشاره به داستان ژان‌وال ژان گفت: در این داستان فردی نانی را از فقر به سرقت برد و یک مسئول قانونمند به دنبال آن بود تا سارق را دستگیر کند ولی زمانی که در جریان این فیلم قرار می‌گیری آنگونه است که مخاطب دلش می‌خواهد سارق دستگیر نشود و در واقع کسی که مجری قانون است ظالم و فردی که بخاطر نان سرقت کرده مظلوم است و بیننده و قاضی در این شرایط حق را به فقیر می دهد نه اجرا کننده قانون، شرایط ما اکنون این چنین است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.