• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

پرواز هواپیماهای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا بر فراز کره شمالی

  • کد خبر : 10998
  • 25 دسامبر 2019 - 14:16

رسانه‌های کره جنوبی از پرواز هواپیماهای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا بر فراز کره شمالی خبر دادند.

هواپیماهای جاسوسی آمریکا

هواپیماهای جاسوسی ارتش آمریکا، در بحبوحه افزایش تنش‌ها با کره شمالی و در آستانه پایان ضرب‌الاجل پیونگ‌یانگ به واشنگتن، بر فراز این کشور پرواز کردند.

هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز کره شمالی

خبرگزاری یونهاپ نوشته است: نیروی هوایی آمریکا از روز سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه در اقدامی کم‌سابقه چهار فروند هواپیمای جاسوسی خود را به‌صورت همزمان بر فراز کره شمالی به پرواز درآورد.

داده‌های شرکت ردیابی هواپیمایی «اِیرکرفت اسپاتس» نشان می‌دهد چهار فروند هواپیمای جاسوسی از مدل‌های «بوئینگ آر.سی-۱۳۵»، نورثروپ گرومن ای-۸»، «آر. کیو-۴ گلوبال هاوک» و «آر. سی-۱۳۵ کبرا بال» مشغول انجام پروازهای شناسایی بر فرواز شبه‌جزیره کره بودند.

به نوشته یونهاپ، این هواپیماها که در ارتفاع‌های ده و پانزده کیلومتری از سطح زمین پرواز می‌کردند، از پایگاه هوایی «کادِنا» در ژاپن برخاسته و ماموریت خود را از دریای چین شرقی آغاز کردند. یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان نیز در نزدیکی منطقه در حال پرواز بود.

رسانه‌های کره جنوبی پرواز همزمان چهار فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره را «غیر معمول» توصیف کرده و آن را نشانه‌ای میزان توجه فزاینده واشنگتن به اقدامات اخیر کره شمالی دانستند.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی بالا گرفته به نحوی که چین مجبور شد از تمام طرف‌ها بخواهد که خویشتن‌داری نشان داده و به مصالحه روی بیاورند.

دو هفته قبل بود که رسانه دولتی کره شمالی از انجام دومین آزمایش «مهم» در سایت موشکی «سوهائی» خبر داده و گفت از آن برای از نتایج این آزمایش برای تقویت «بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای» خود استفاده می‌کنند.

«کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی نیز پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (۲۳ فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است».

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب‌الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ‌یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.