• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17

سه اقدام حمایتی نظام بانکی در حمایت از مردم سیل زده استان‌های گلستان و مازندران

  • کد خبر : 1132
  • 27 مارس 2019 - 9:52

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سه اقدام نظام بانکی کشور برای همراهی با آسیب دیدگان در سیل اخیر استان های گلستان و مازندران را اعلام کرد.

سه اقدام حمایتی نظام بانکی

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: قطعا سیستم بانکی با مردم سیل زده استان‌های گلستان و مازندران در زمینه اعطای وام های قرض الحسنه،به تأخیر انداختن اقساط بدهی های قبلی آنها و اعطای وام های جدید برای راه اندازی مجدد فعالیتها،همراهی خواهد کرد.عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود درباره مردم سیل زده استان های گلستان و مازندران نوشت: ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیزمان در استان گلستان و مازندران به خاطر سختی ها وصدمات وارده به اموال وفعالیتهای اقتصادی آنها.

شرح سه اقدام حمایتی نظام بانکی

عزیزانی که در آن مناطق فعالیت های دامداری، مرغداری، بافندگی، صنعت و تجارت و کشاورزی آنها آسیب دیده یا از بین رفته است، بدانند که قطعا سیستم بانکی کشور در زمینه های زیر با آنها همراهی کرده و مساعدت لازم خواهند کرد:

۱-اعطای وام های قرض الحسنه درکنار کمک های بلاعوض دولت

۲-به تأخیر انداختن اقساط بدهی های قبلی آنها و دادن تنفس چند ساله بدون اخذ جرائم و …

۳-اعطای وام های جدید برای راه اندازی مجدد فعالیتها و نیز سرمایه درگردش مورد نیاز آنها برای ادامه تولید و فعالیت در واحدهایی که امکان ادامه فعالیت دارند.

انشااله در هماهنگی با کارگروه هایی که در این زمینه تشکیل خواهد شد، همکاری و هماهنگی کامل برای کمک به عزیزان هموطن درآن منطقه خواهیم داشت.
امیدوارم بیشتر فعالیت هایشان پوشش بیمه نیز داشته باشند و از طریق صنعت بیمه جبران خسارت بشوند. بارش های ثبت شده از آغاز سال آبی ۹۸- ۹۷ تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (۹۷٫۴ میلیمتر) رشد ۱۳۶ درصدی، در مقایسه با میانگین ۱۱ سال اخیر رشد ۵۰ درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۰ ساله رشد ۲۸ درصدی نشان می دهد.

بارش های سنگین باعث وقوع سیل در برخی نقاط کشور مانند استان های گلستان و مازندران شده است.
جمعیت هلال احمر امروز در اطلاعیه ای از هموطنان خواست با توجه به سیلابی شدن مسیل ها در مناطق غربی و جنوب کشور از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1132

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.