• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
20

از شایعه تا واقعیت ، احتمال لغو دربی ۸۹

  • کد خبر : 1152
  • 28 مارس 2019 - 10:54

احتمال لغو دربی ۸۹ ، با نزدیک شدن به زمان برگزاری دربی حساس پایتخت ، شایعات عجیب و ضد و نقیضی به گوش می‌رسد.

در حالی که سازمان هواشناسی کشور از پایان یافتن موج بارش‌های ویرانگر بهاری اطلاع داده است ، در فضای مجازی خبری از ورود سامانه بارشی جدید در هفتۀ پیش رو به کشور و تهران، در حال دست به دست چرخیدن است!

دربی 89

در صورتی که طبق جدول زمانبندی سازمان لیگ روز شنبه دهم فروردین ۱۳۹۸ تاریخ برگزاری دربی ۸۹ میان دو تیم استقلال و پرسپولیس اعلام شده است با وجود این ادعا که تهران در هفته پیش رو با بارش‌ های رگباری و طوفان روبرو خواهد شد به احتمال فراوان دربی پرسپولیس و استقلال لغو خواهد شد!

در قسمت عکس به وضوح می‌توان مشاهده کرد که سایت‌های هواشناسی جهانی نیز برای آسمان تهران در روز شنبه، آسمانی ابری و هوایی مطبوع را پیش‌بینی کرده‌اند:

دربی پایتخت

شهر آورد پایتخت که به نام دربی پایتخت ویا دربی سرخابی معروف است.دیدار بین این دو تیم از بزرگرترین شهر آوردهای دنیا محسوب میشود.

هر ساله به طور معمول دست کم ۲ بار به مصاف هم میروند که این دیدارها در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران برگزار میشود.این تقابل حساسیت ها و حواشی خاص خود را دارد.از خشن ترین رویارویی های فوتبال در ایران و آسیا محسوب میشود.

درگیری بازیکنان با یکدیگر ،ترک زمین ،اتهام تبانی از سوی هواداران ، کری خواندن هواداران دوتیم برای هم ،شورش و گاهی هم اغتشاش هواداران که خوشبختانه در سالهای اخیر کمتر شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم.

همه اینها از اتفاقاتی هستند که در تاریخ این شهرآورد ثبت شده اند.شهراورد تهران در شماره تیر ۱۳۸۷ وُرد ساکرwordsoccer به عنوان مهمترین شهراورد در آسیا و بیست و دومین شهراورد بزرگ جهان اعلام شد.همچنین در دسامبر سال ۲۰۱۵ این شهراورد در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا قرار گرفت تا حساسیت های این بازی چندین و چند برابر شود.

اولین دیدار دو تیم که یک بازی دوستانه بود در فروردین ۱۳۴۷ انجام شد که سرانجام با نتیجه ۰۰ به اتمام رسید.آخرین تقابل این دو تیم نیز در چاچوب رقابتهای لیگ برتر فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۷ در در تاریخ ۱۰ فروردین ماه انجام خواهد شد .

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1152

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.